רפואת שיניים כמדע (יותר ) מדויק

מר ישראלי בא אלי למרפאה להתייעצות. הוא כבר היה אצל מספר רופאים. מצב השיניים שלו נורא וכולם המליצו לו לעקור את כל השיניים. הוא שמע וגם קרא באינטרנט שאפשר לעקור את כל השיניים ובאותה פגישה למקם שתלים דנטליים כתחליף לשיניים ומייד להרכיב עליהם – על השתלים, שיניים תותבות חדשות.

הוא התפלא שלא כל הרופאים שבדקו אותו, הציעו לו את הפתרון הזה.

לפני עידן האינטרנט, כאשר הלכנו לטיפול לרופא השיניים שלנו או לכל רופא אחר, קיבלנו את דעתו המקצועית ללא כל ערעור. היום אנו יכולים למצוא מידע על כל חידוש או המצאה עוד בטרם הרופא הספיק להתעדכן על כך ואנו באים להתייעצות כאשר יש לנו דעה די מגובשת מה הפתרון הרצוי לבעייתנו.

מה מנחה את רופא השיניים כאשר עליו להציע למתרפא טיפול חדשני? בעבר התבססנו יותר על הניסיון המקצועי שלנו ושל רופאים נוספים, כיום אנו נוטים לבסס הטיפול על סמך מחקרים מדעיים מבוססים שהתפרסמו בעיתונות המדעית המוסמכת ופרסום באינטרנט לא עונה על ההגדרה הזו. בנוסף למידע המדעי יבוא לידי ביטוי הכשרתו וכשרונו המקצועי של הרופא. לכן רפואה בכלל היא לא מדע מדויק לגמרי כי לא כל רופא יכול להגיע לאותה רמה מקצועית.

נחזור למר ישראלי, אנו יודעים היום שניתן לעקור, למקם שתל דנטלי ואף להרכיב עליו שן תותבת חדשה באותה פגישה, אך הידע המדעי שנצבר על טיפול זה הוא קצר טווח. במקרים כאלו יש לניסיון המקצועי בשיקום בעזרת שתלים דנטליים משקל רב ולכן לא כל רופא יציע לו תוכנית טיפול כזו.

החידושים בתחום השתלים הדנטליים מרתקים. פני השטח של השתל הבאים במגע עם העצם בלסת הולכים ומשתפרים ואתם עולים סיכויי ההיקלטות וההצלחה של השתלים. גם מבחר הפתרונות השיקומיים על גבי השתלים מתרחב, במיוחד בתחום השיקום המיידי לאחר עקירת שן.

חידוש נוסף בתחום רפואת השיניים האסתטית הוא כתר חרסינה ללא מתכת על שתל או על שן טבעית.כתרים אלו באו לפתור בעיות אסתטיות נפוצות כגון, צבע אטום של הכתר או קו שחור בולט באזור החניכים סביב הכתר. גם בתחום זה הולך ונצבר ידע ועל רופא השיניים להחליט מה מתאים יותר למתרפא שלפניו. חלק מהכתרים האלה מותאמים ישירות לשתלים הדנטליים כחלק אינטגרלי של השתל וחלקם מיוצר באמצעות סריקה ממוחשבת של השן שהרופא הכין . שיטות הסריקה הממוחשבות כפתח להדמיה תלת מימדית של שיני המתרפא הם הצעד הבא ברפואת השיניים הממוחשבת. מטרת הטכניקות האלו, שחלקם כבר נמצא בבחינה על מתרפאים, הוא להפוך גם את הצד הטכני של רפואת השיניים למדע מדויק יותר ובכך להעלות את רמת הטיפול במתרפאים שלנו.

הפתרונות האסתטיים לא נעצרים רק בתחום השתלים או הכתרים. יישור שיניים למבוגרים הפך להיות אפשרות טיפול מקובלת עם פיתוח כלים המאפשרים יישור שיניים כמעט בלתי נראה.

בעזרת יישור שיניים ניתן לפתור בעיות אסתטיות שבעבר דרשו טיפול דנטלי מסובך.

טיפול שיקומי מורכב ורב תחומי המערב בתוכו מומחים מתחומים שונים ברפואת שיניים אפשרי רק במרכזי מומחים. מרפאות מומחים מסוג זה נפוצות בעיקר בארה"ב אבל כיום יותר ויותר רופאי שיניים מומחים בישראל מאמצים גישה זו כדי להעניק למתרפא טיפול ברמה גבוהה. מרכז המומחים לשיקום הפה ובריאות השן פועל כבר כחמש שנים והיה בין הראשונים בארץ במתכונת זו.

ליצירת קשר עם מומחה לשיקום הפה

    להתייעצות עם פרופ' אורמינר



     

    פרופ' זאב אורמינר

    מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

    אודות פרופ' זאב אורמינר

    פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

    ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

    גלילה לראש העמוד
    דילוג לתוכן