תותבות על שתלים

השיניים שבפינו משמשות אותנו היטב במשך שנים רבות מחיינו לצורך אכילה ודיבור. עם זאת, ככל שחולפות השנים נפגעות השיניים שלנו, בין אם כתוצאה מטיפול חסר, היגיינת פה ירודה, בעיות רפואיות שונות, חבלות ועוד. על כן, בגיל מסוים רבים מאתנו נדרשים לטיפולים משקמים שונים בשיניים על מנת להשיב לנו את המראה הבריא והצעיר ואת התפקודים הנחוצים לנו.

אחת הבעיות הנפוצות בגילאים המבוגרים היא אובדן שן, התורמת לפגיעה קשה באיכות החיים, וכאשר מדובר באובדן של שיניים מרובות, המצב קשה עוד יותר. כאשר חסרות שיניים אחוריות רבות, נפגעת יכולת הלעיסה ויחד איתה נפגעת ההנאה מאכילה. אובדן שיניים קדמיות רבות גורם להפרעות בדיבור התקין ולפגיעה במראה הפה והפנים, שכן לא רק שחיוך חסר שיניים הוא אינו אסתטי, לאורך הזמן המחסור בשן גורם גם להידלדלות העצם, וכך השפתיים שוקעות ונוצר מראה מבוגר ועייף יותר.

אם כך, מהו הפיתרון המיטבי לבעיה של אובדן שיניים?

שיניים תותבות על שתלים

שיניים תותבות הן פיתרון טוב לאנשים שחסרות להם שיניים, והשימוש בהן נפוץ מזה שנים רבות. בעבר הייתה מותאמת לפיו של המטופל פלטת שיניים תותבות שהייתה מעוגנת לשיניים הטבעיות בפה באמצעות ווים. במצב זה יכול המטופל לשלוף מפיו את השיניים התותבות בכל עת ולנקותן ביסודיות. עם זאת, בעבור רבים, התחושה של שיניים תותבות היא מאוד לא טבעיות ואפילו לא נעימה, שכן הן פחות יציבות בפה ועשויות לנוע ולגרום למבוכה ולחוסר נוחות.

פרופ' זאב אורמינר מסביר כי בשנים האחרונות נפוצה מאוד הפרקטיקה של התקנת שיניים תותבות על שתלים המוחדרים אל תוך העצם. בשיטה זו מושתלים שתלים איכותיים וחזקים בתוך עצמות הלסת התחתונה או העליונה, ואל השתלים הללו מוצמדת פלטת שיניים תותבות. כך מושג שיפור משמעותי ביציבות השיניים התותבות ובהרגשה של המטופל. בשיטה זו גם אין חשש כי הווים המחברים את התותבת למקומה ייחשפו ויפגעו במראה הפה, שכן התותבת מתחברת ישירות אל השתל ואינה נעזרת בווי קיבוע לשיניים הטבעיות הצמודות.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

 

למעשה, השיטה של תותבות על שתלים משתמשת בשניים עד שישה שתלים המותקנים במקומות שנבחרו בקפידה בלסת המטופל. שתלים אלו מסייעים לקבע את העצם ולמנוע את ספיגתה, כך שמראה הפה יישאר יציב. בנוסף, השתלים מהווים עוגנים יציבים לקיבוע התותבות, כך שהן יישארו במקומן ללא כל ניידות ויתפקדו היטב לאורך זמן רב. יתרון נוסף בשיטה זו הוא מהירותה היחסית, שכן כל שנדרש הוא השתלה מינימלית של מספר שתלים מועט, ויש בכך גם כדי להקל גם את תהליך ההחלמה.

לצד כל זאת, חשוב לזכור כי לא לכל מטופל מתאימה השיטה של תותבות על שתלים. כאשר למטופל יש מחסור חמור בעצם לסת, לעתים לא ניתן יהיה לבצע השתלה, גם של שתלים קצרים, ואז יישקלו פתרונות אחרים ומתאימים יותר. לאור זאת, חשוב מאוד לבצע תהליך מסודר של הערכה ובחינת חלופות בהתבסס על מצב הפה של המטופל ועל מומחיותו וניסיונו של הרופא המטפל. הבחירה בשיטת השיקום הנכונה ובדרכי העבודה, בחומרים ובהתקנים המתאימים ביותר ישפרו את הסיכויים לכך שהתותבות ישמשו את המטופל היטב לאורך שנים רבות.

פה מלא שיניים הוא אינו חלום רחוק. בכל גיל ניתן להשיב לפינו את המראה הבריא והתקין וליהנות מאיכות חיים ללא פשרות, ושיניים תותבות על שתלים היא רק אחת מהאפשרויות העומדות בפניכם. אז אל תחכו, פנו לייעוץ כבר היום.   

 

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן