כתר לשיניים קדמיות

כולנו יודעים לומר כי הדבר החשוב ביותר הוא הבריאות. זה נכון בהחלט, אך בריאות לא תמיד נמדדת במצב רפואי או תפקודי, אלא גם בבריאות הנפשית שלנו ובתחושות שאנו חשים לגבי הנראות שלנו. כלומר, אנחנו רוצים לא רק להיות בריאים, אלא גם להרגיש בריאים ולהיראות בריאים בעיני הזולת.

כל זה רלוונטי במיוחד לנושא בריאות הפה והשיניים. כאשר יש לנו בעיות בשיניים, אנו עלולים לסבול מכאבים, מחוסר נוחות ואפילו מבעיות תפקודיות באכילה ובדיבור. אלו יובילו אותנו במהרה אל רופא השיניים, שכן חשוב לנו להרגיש טוב וליהנות מהחיים ללא כאב והפרעה, אך לצד זאת חשוב לנו גם להציג מראה פה אסתטי שלא יגרום לנו מבוכה בעת שאנו מדברים עם אנשים או מחייכים חיוך רחב.

הבעיה מחריפה כאשר השיניים הפגועות נמצאות דווקא בחזית הפה. לצד תפקידן החשוב של שיניים אלו בחיתוך המזון שאנו אוכלים, השיניים הקדמיות הן אלו שנגלות כאשר אנו פותחים את פינו ואם הן פגועות, פגומות או חסרות, מראה הפה נפגם וכך גם מראה הפנים כולו. כתוצאה מכך, רבים הסובלים מבעיות בשיניים הקדמיות מוצאים עצמם נמנעים ממפגשים חברתיים ומחשיפת שיניהם בפני זרים, ויש בכך פגיעה משמעותית באיכות חייהם ובביטחונם העצמי.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

כתר לשיניים קדמיות – שימושיות ומראה טבעי

אחד מן הפתרונות המוצלחים והנפוצים ביותר לבעיה של שיניים קדמיות פגומות היא התקנת כתר לשיניים קדמיות. בשונה מכתר המותקן בשיניים האחוריות בפה, כתר לשן קדמית צריך להיות לא רק איכותי, חזק ושימושי אלא גם בעל מראה יפה וטבעי ככל הניתן. כאשר צבעו של הכתר, צורתו או גודלו אינם תואמים את המראה של השיניים שמקיפות אותו – נוצר מראה שאינו מושלם ואינו טבעי, וכך תוחמץ המטרה, שהיא להשיב למטופל את החיוך והביטחון.

החדשות הטובות הן שההתפתחויות הטכנולוגיות שיפרו מאוד את איכותם של כתרים בשיניים שבהם נעשה שימוש בעולם, והיום ניתן להגיע להתאמה מיטבית של הכתר לפיו של המטופל. הבחירה הנכונה של כתר לשיניים קדמיות צריכה לקחת בחשבון הן היבטים של חוזק, יציבות ושימושיות לאורך זמן והן היבטים אסתטיים, אז חשוב שתכירו את סוגי הכתרים השונים:

כתר חרסינה

כאשר אנחנו מדברים על כתרי חרסינה, אנו למעשה מדברים על שני סוגי כתרים – כתרים עשויי מתכת ומצופי חרסינה וכתרים עשויים חרסינה. הכתר עשוי המתכת נפוץ מאוד, אך יש לו חיסרון משמעותי אחד – עם הזמן נחשפת המתכת באזורים הקרובים למקום המפגש עם החניכיים וכך נוצר פס אפור ולא אסתטי, ועל כן היום הוא נחשב מתאים פחות עבור כתר לשיניים קדמיות. לעומת זאת, כתר חרסינה אינו יוצר בעיה זו וגם ניתן להתאים את צבעו בצורה טובה, ועל כן הוא מתאים לחזית הפה.        

כתר זירקוניה

כתרי זירקוניה עשויים ממתכת לבנה מיוחדת שאינה מוכתמת לאורך השנים ועל כן שומרת על צבעה לאורך זמן. כתרים אלו ניתן לעצב בצורה מדויקת מאוד באמצעות חריטה תלת ממדית והם משתלבים היטב לצד השיניים האחרות בפה, גם אלו הקדמיות. לצד זאת, לעתים דווקא הצבע הלבן הבוהק של הזירקוניה עלול שלא להיראות דומה לצבע השיניים הטבעי ובמקרים אלו, כדאי לבחור כתר לשיניים קדמיות מסוג אחר.

אפשרות אחרת העומדת בפניכם היא לבחור בכתר מסוג E-max שהוא למעשה כתר זירקוניה בעל רמות שקיפות גבוהות יותר, המאפשרות להגיע לצבע טבעי יותר של השן. בזכות כך, ניתן ליצור מראה טבעי יותר של חזית הפה ולשלב בו את הכתר בשלמות.

כאשר אתם מתלבטים בין סוגי כתרים לשיניים קדמיות, חשוב שתתייעצו עם מומחה בתחום. התאמת הכתר לפה המטופל צריכה להתבצע בהתאם למצב הפה שלו, להרגליו ולאורחות חייו, לשימוש שהוא עושה בשיניים ולעוצמות שמופעלות עליהן, לנראות הכללית של מראה הפנים והפה שלו וגם ליכולותיו הכלכליות. תהליך התאמת הכתר לפה המטופל עשוי לארוך כמה פגישות וייתכן כי הוא יכלול התאמה של כתר זמני במקרה הצורך. אז אל תהססו לשאול שאלות, לקבל פרטים ולשמוע את כל האפשרויות העומדות בפניכם – בסופו של התהליך תקבלו פה בריא במראה נפלא וטבעי.

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן