השתלת שיניים ביום אחד

השתלת שיניים ביום אחד המכונה גם העמסה מידית, הפכה לפופולארית בשנים האחרונות. למעשה השיטה קיימת כבר למעלה מ-30 שנה והמודעות אליה עלתה לאחר שהתקבלו נתונים טובים על התהליך, המתייחסים לניסיון שנצבר ב-10 השנים האחרונות.

מה ההבדלים בין שיטה זו להשתלה רגילה ולמי היא מתאימה?

השתלת שיניים ביום אחד לעומת השתלה רגילה

השתלה רגילה – כאשר מבצעים השתלה רגילה של שתל בודד או של מספר רב של שתלים דנטליים לשיקום לסת שלמה, הרופא מחדיר את השתל כך שהוא נותר יציב בתוך העצם. במצב זה המכונה יציבות ראשונית, לשתל יש אחיזה מכנית בעצם. בהמשך השתל מאבד את היציבות המכנית ומפתח יציבות ביולוגית (אוסאואינטגרציה). תקופת ההמתנה לריפוי הביולוגי והיקלטות השתל נמשכת בערך 3-6 חודשים.

השתלת שיניים ביום אחד – בשיטה זו מבצעים העמסה מידית של השתלים כבר בשלב היציבות המכנית.

התנאים לשרידות השתלים בתהליך זה כוללים:

  • כמות עצם מספקת ואיכותית
  • שתלים ארוכים יחסית
  • מספר רב של שתלים
  • שיקום קבוע ולא נייד

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

השתלת שיניים ביום אחד – חסרונות

  • השיטה מתאימה רק למטופלים מסוימים
  • אובדן עצם – כשמבצעים עקירה ומיד לאחריה השתלה, יש מגבלה בבניית העצם. כדי להשלים את העצם החסרה צריך לכסות אותה ברקמה חיה או באמצעים מלאכותיים וקשה לעשות זאת עם פצע עקירה טרי באזור השתל
  • זיהום – במקרה של שן שנעקרה בעקבות זיהום, יתכן והאזור המזוהם יפגע בשתל החדש
  • מיקום לא נכון של השתלים – יכול לגרום לבעיות אסתטיות ותפקודיות, כמו הצטברות מזון סביב הכתרים, ריח רע ודלקות חוזרות
  • מספר שתלים קטן ושתלים קצרים – לעתים, מסיבות כלכליות או מניסיון להימנע מבנית עצם, מספר השתלים קטן או שהשתלים קצרים. גורמים אלו יכולים לסכן את השתלים והשחזור.
  • השחזור בסיום ההשתלה הוא זמני וצריך להחליפו בהמשך

יתרונות השיטה:

  • קיצור משך הטיפול
  • שחזור קבוע זמני שמאפשר נוחות ואסתטיקה סבירה

למי מתאימה שיטה השתלת שיניים ביום אחד?

הטיפול המורכב של השתלת שיניים ביום אחד לא תמיד הכרחי וצריך לבדוק את התאמתו למטופל. השתלת שיניים ביום אחד דורשת נפח עצם גדול עם רמת צפיפות גבוהה. השיטה לא מומלצת לאנשים הסובלים ממחלות כרוניות שונות כמו מחלות לב, סוכרת לא מאוזנת, למעשנים, לסובלים ממחלות חניכיים, חריקת שיניים ולאנשים עם חוסר עצם.

מדוע חשוב לפנות למומחה לביצוע השתלת שיניים ביום אחד?

כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה של טיפול בהעמסה מידית, חשוב לפנות למומחה לשיקום פה עם ניסיון רב בתחום ורמת מומחיות גבוהה. הטיפול המורכב דורש יכולת ליישם פתרונות יצירתיים ומותאמים אישית. למשל, מומחה מיומן יודע כיצד לשלוט בכוחות שגורמת הלעיסה, מבלי לסכן את השתלים החדשים. הפתרונות כוללים החדרה של יותר שתלים בידיעה שחלקם לא ישרדו, הימנעות מהעברת כוחות לשתלים קצרים ועוד. בנוסף, מומחה לשיקום הפה מספק למעבדה מקצועית את התנאים הטובים ביותר ליצירת שחזור אסתטי איכותי ומדויק שישמר לאורך זמן.

לסיכום: שיטת השתלת שיניים ביום אחד היא לא פתרון קסם שמתאים לכל אחד. כדי לדעת איזו תכנית טיפול מתאימה לכם, מומלץ לפנות למומחה לשיקום הפה מוביל בתחומו, להשגת התוצאות הטובות ביותר.

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן