השתלת שן טוחנת

עולם השתלות השיניים בישראל ובעולם צבר כבר עשורים רבים של ניסיון ולמידה. המחקר המדעי בתחום, המבוסס גם על מחקרי מעבדה מורכבים וגם על מידע אמיתי שמגיע כל הזמן מהשטח, מפיק פיתוחים חדשים ומעניינים ומשכלל ומשפר ללא הפסקה את שיטות הטיפול ואת האביזרים הרפואיים שבהם משתמשים. כל זאת מביא לכך כי כאשר אתם פונים היום למומחה לשיקום הפה לצורך השתלת שיניים, אתם יכולים ליהנות מטיפול מיטבי ומפתרונות יעילים לאורך שנים רבות.

כאשר מדובר בהשתלות שיניים, עלינו להבחין בין סוגים שונים של השתלות, או נכון יותר, אזורים שונים בפה שבהם נדרשת ההשתלה. שיטת הטיפול הנכונה והאביזרים שייבחרו לצורך כך צריכים להיות מותאמים היטב לתפקוד השונה של השיניים בהתאם למיקומן בפה ולרמת החשיפה של כל אחת מהן כאשר אנו פותחים את פינו, למשל. במאמר זה נתמקד בנושא של השתלת שן טוחנת שיש לה מאפיינים מיוחדים משלה.

מה מיוחד בהשתלת שן טוחנת?

השיניים הטוחנות בפינו עומדות בלחצים חזקים ברמה יומיומית. פעולת הלעיסה והטחינה שמבצעות השיניים שלנו בכל ארוחה (וגם בנשנושים שבין הארוחות…) מפעילה כוחות חזקים על השיניים הללו, ועל כן עליהן להיות חזקות ויציבות במיוחד. כאשר שן טוחנת איננה יציבה לגמרי בשל נזקי הזמן או הצטברות חיידקים שגרמה לעששת (ואכן השיניים הטוחנות נוטות יותר לפגיעות כאלה בשל מיקומן באחורי הפה), פעולת הטחינה תגרום למטופל לחוסר נוחות משמעותי ואף לכאבים, ולעתים יחליט הרופא המטפל על עקירת השן והחלפתה בשתל.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

מכיוון שיציבות השן הטוחנת היא חשובה במיוחד, חשוב שבתהליך השתלת שן טוחנת יושם דגש על יציבות השתל ועמידות הכתר המחובר אליו ללחצים חזקים ומתמשכים ואף לפגיעות קטנות שעלולות להתרחש בעת האכילה. בחירה בשתל הנכון וביצוע הכנה נכונה לקראת השתלתו יוכלו להבטיח למטופל איכות חיים טובה וארוכה.

איזה שתל הכי מתאים להחלפת שן טוחנת?

שתלים דנטליים המוחדרים לעצם הלסת ונועדו להחליף שיניים טוחנות צריכים להיות ארוכים וחזקים דיים, כך שיוכלו לתמוך בכתרים ולעמוד בפעילות הלעיסה היומיומית השוחקת. רוב השתלים שבהם משתמשים היום בתהליך השתלת שן טוחנת הם שתלי טיטניום חזקים ועמידים, וחשוב לבחור בשתל שיש לו התבריג הנכון ביותר לסוג הכתר ולרמת הלחצים שצפויה להיות מופעלת עליו.

גורם נוסף שמשפיע מאוד על יציבות השתל הוא אורכו. שתל רגיל הוא באורך של כ-10 מ"מ, וזאת על מנת ליצור אחיזה יציבה ככל הניתן של עצם הלסת בשתל, גם כאשר מופעלים עליו לחצים. עם זאת, ישנם מטופלים רבים שחסרה להם עצם באזור שבו תבוצע ההשתלה, כלומר העצם קצרה מ-10 מ"מ, ואז לא ניתן להחדיר אליה שתל רגיל. הפיתרון במקרים אלו עשוי להיות בחירה בשתל קצר יותר, תוך התפשרות על מידת היציבות שלו, או ביצוע תהליך מקדים של הרמת סינוס (כשמדובר בלסת העליונה בלבד) או השתלת עצם שיגדילו את העצם הקיימת ויאפשרו להחדיר אליה שתל בגודל רגיל.

השתלת שן טוחנת היא תהליך מוכר ושכיח והוא מבוצע בכל יום במדינות רבות ברחבי העולם. על מנת לקבל את הפיתרון הנכון ביותר בעבורכם, חשוב שתבחרו באיש מקצוע בעל מומחיות וניסיון בתחום של השתלת שיניים ושיקום הפה.  

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן