השתלת שיניים לסת תחתונה

כולנו יודעים עד כמה חשוב לשמור על היגיינת הפה, להקפיד על ביקורים קבועים אצל רופא השיניים והשיננית ולהימנע מהרגלים המזיקים לשיניים ולחניכיים שלנו. למרות זאת, רבים מאתנו ימצאו את עצמם ביום מן הימים מתמודדים עם בעיות במצב הפה והשיניים שהן מורכבות יותר מסתימה פשוטה. מחלות חניכיים שלא טופלו במועד, טיפולי שיניים שלא השלמנו עד סופם, עקירות שיניים מסיבות שונות – כל אלו עלולים לגרום לבעיה של חוסר בשיניים, המובילה לבעיות תפקודיות, לכאב ולחוסר נוחות ולפגיעה במראה האסתטי.

כאשר חסרה שן בפינו, אנו עשויים לחוש בחסרונה באופן תמידי. אם היא ממוקמת בחלקה האחורי של הלסת, היא עשויה לפגוע בפעולת הלעיסה שלנו ולהקשות עלינו לאכול בצורה נוחה וכפי שהיינו רגילים. כאשר היא ממוקמת בחלקה הקדמי של הלסת, הפגיעה קשה אפילו יותר – מלבד הפגיעה בפעולת חיתוך המזון הנדרשת ממנה, עלולים להיווצר גם הפרעה בדיבור ופגם אסתטי הגורמים מבוכה ופוגעים באיכות החיים.

אם גם אתם סובלים מבעיה של חוסר שן, בוודאי כבר התחלתם לשקול את הנושא של השתלת שיניים. הטכנולוגיה הרפואית המתקדמת העומדת לצידם של רופאי השיניים המומחים בשיקום הפה מאפשרת להם היום לספק מענה מוצלח למצבים שונים ומגוונים ולהחזיר למטופל את התפקוד שאבד לו ואת ביטחונו העצמי, באמצעות שלל סוגי שתלים לשיניים במראה טבעי ובריא.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

השתלת שיניים לסת תחתונה 

בתהליך השתלת שיניים מוברג אל תוך עצם הלסת של המטופל שתל דנטלי. ישנם סוגים שונים של שתלים דנטליים שלהם תבריגים ברמות חדות שונות, בזוויות שונות, בגדלים ובמרחקים שונים ועוד. כל אלו נועדו ליצור התאמה טובה יותר לעצם הלסת של המטופל למניעת ניידות של השתל בעתיד ולמניעת פגיעה כתוצאה מלחצי לעיסה. השתלים הם בעלי מרקם מחוספס המסייע להם להתחבר לעצם והם משמשים בסיס להברגת הכתר שיחליף את השן החסרה וימלא את החלל בפה.

הבחירה בשתל המתאים לפיו של המטופל ובהליך ההשתלה המתאים לו ביותר נגזרת, בין היתר, ממיקומה של השן החסרה בפה. כאשר נדרשת השתלת שיניים לסת תחתונה ישנם אתגרים מיוחדים שיש להתייחס אליהם.

ראשית, חשוב להבחין בין השתלת שיניים לסת תחתונה קדמית לבין השתלת שיניים לסת תחתונה אחורית. כאשר ההשתלה היא בחלקה הקדמי של הלסת, לרוב יהיה קל יחסית להחדיר אל העצם את השתל לכל אורכו. זאת מפני שחלקה הקדמי של הלסת התחתונה נחשב לחזק במיוחד ועל כן ברוב המקרים הוא אינו סובל מפגיעה משמעותית שמקטינה את גודלו.

לעומת זאת, חלקה האחורי של הלסת התחתונה פגיע יותר לפגיעות כגון מחלות חניכיים ועקירות הגורמות לספיגת עצם הלסת ולאובדנה. בנוסף, מתחת לשיני הלסת התחתונה האחוריות עובר העצב המנדיבולרי, השולט בתחושות בפה, בשפתיים ובסנטר, ופגיעה בו עלולה לגרום להפוך לקבועה. על כן, במקרים שבהם חסרה שן בחלקה האחורי של הלסת התחתונה ועצם הלסת אינה מספיקה להברגת השתל הדנטלי, נדרשת פעולה מורכבת יותר. ניתן לבצע ניתוח להרמת העצם, שלא כולם מסכימים לגבי יעילותו, וניתן לבחור להשתמש בשתלים קצרים, שהם יקרים יותר משתלים ארוכים סטנדרטיים אך עשויים לספק פתרון מוצלח לבעיה של חוסר בעצם שלא ניתן לתקן בניתוח.

השתלים הקצרים הזמינים היום הם אינם גרסה מקוצרת של השתלים הארוכים, אלא הם מבוססים על טכנולוגיות חדשות שהופכות אותם ליציבים ואיתנים לא פחות משתל ארוך, וזאת למרות שאורכם עשוי להגיע למחצית מאורכו של שתל רגיל. כך הם יכולים לתת מענה מצוין להליך השתלת שיניים לסת תחתונה אחורית כאשר העצם אינה מספיקה באורכה להחדרת השתל הארוך.    

תהליך השתלת שיניים הוא אינו תהליך פשוט, אך אין ספק כי הוא שווה את המאמץ. פה בריא המתפקד היטב וללא כאבים, אכילה נינוחה ונעימה ללא הפרעות, דיבור ברור ומלא ביטחון וחיוך מלא שמחה – זה מה שמחכה לכם בסופה של הדרך. ולאחר ההשתלה, אל תשכחו לשמור היטב על היגיינת הפה ובריאותו, כך שהתוצאות יישמרו לאורך שנים רבות.

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן