שתלים בשיניים קדמיות

רובנו לא מתייחסים כל כך לשיניים הקדמיות בפה שלנו, עד שמתחילות בהן בעיות. כאשר יש לנו בעיות בשיניים הקדמיות, שגורמות לפגיעה בנראות שלהן או אפילו לחסרונן, אנו מגלים עד כמה תפקידן באכילה ובדיבור הוא משמעותי ועד כמה המראה שלהן משפיע על המראה החיצוני הכולל שלנו. אנשים שסובלים מאובדן של שן אחת קדמית או יותר, סובלים פעמים רבות מפגיעה משמעותית באיכות החיים שלהם – הימנעות מאכילת מאכלים שפעם מאוד נהנו מהם, מבוכה ופגיעה בביטחון העצמי כתוצאה ממראה לא אסתטי ומפגמים בדיבור וכאבים וחוסר נוחות מתמשכים שמעיבים על יומם.

בעבור רבים מהאנשים הללו, כל מה שעומד בינם ובין חזרה לשגרת החיים שהכירו פעם הוא החשש מפני השתלת שיניים קדמיות, שהיא אכן תהליך מורכב ולא פשוט, אך האמת היא שיש לה אחוזי הצלחה גבוהים מאוד והיא מצליחה להשיב את החיוך למטופלים רבים בכל שנה ושנה. החוכמה היא להתאים למטופל את הטיפול הנכון ביותר בעבורו, בהתבסס על מצב הפה שלו, בריאותו הכללית, מספר השיניים החסרות ומיקומן בפה ועוד. מומחה לשיקום הפה יידע להתאים לכל מטופל שתלים בשיניים קדמיות שישרתו אותו היטב לזמן רב ככל הניתן.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

מהם שתלים דנטליים וכיצד בוחרים בשתל הנכון? 

שתלים דנטליים הם אביזרים רפואיים העשויים בדרך כלל מטיטניום והם מוחדרים אל תוך עצם הלסת של המטופל, כבסיס להנחת הכתר שיחליף את השן החסרה. למעשה, ניתן לתאר את השתל כסוג של בורג מתוחכם, המתחבר אל העצם מצדו האחד ומספק אחיזה יציבה לכתר שיחובר אליו, כך שיוכל לעמוד בהצלחה שלחצים שמופעלים עליו לאורך שנים.

השתל הדנטלי הוא בעל מרקם מחוספס, שכן כאשר הוא מוחדר אל תוך עצם הלסת, העצם אמורה לגדול מסביבו ולהיצמד אליו כך שתייצב אותו במקומו, ואם הוא יהיה חלק, יהיה לעצם קשה יותר להיצמד אליו. את רכיב ההברגה של השתל, התבריג, צריך לבחור הרופא המטפל היטב, שכן התבריגים נבדלים זה מזה בגודלם, בזוויות שלהם ועוד, ולכל אלו יש השפעה מכרעת על יצירת פיזור הלחצים הנכון בכתר, כך שהוא יחזיק מעמד זמן רב יותר.

שתלים בשיניים קדמיות – גם שימושיות וגם אסתטיקה

כאשר אנו מדברים על שתלים בשיניים קדמיות חשוב להתייחס לא רק לשימושיות של השתלים ולעמידתם בלחצי הלעיסה, אלא גם לפן האסתטי שלהם. השתלים עצמם אינם גלויים, אלא הם מסתתרים מתחת לחניכיים, אבל הכתרים שמוברגים אליהם בסיומו של התהליך חשופים מאוד לאנשים שסביבנו וחשוב שהם ייראו מצוין.

אז לאחר שבחרתם שתלים דנטליים המתאימים לכם בדיוק, הגיע הזמן לבחור בכתרים הנכונים ביותר לחיוך שלכם. הכתר צריך להתאים בשלמות לפה ולהשתלב ללא הפרעה עם השיניים הסובבות אותו. אם נבחר למשל בכתר זירקוניה ברמת הלובן הגבוהה ביותר, אנו עלולים לגלות כי השן לבנה מדי ובולטת בפה לצד שכנותיה הלבנות פחות. גם גודל השן וצורתה חייבים להיות מעוצבים בחוכמה ובקפדנות, כך שלא תיווצר הפרעה למראה השיניים הקדמיות הכולל וכן לתפקודים של אכילה ודיבור. בנוסף, חשוב לחשוב על הטווח הארוך

בסופו של דבר, הרופא המומחה שלכם הוא שיודע לקבל את ההחלטה הנכונה, על סמך הידע והניסיון שלו, אז היוועצו והקשיבו, והרגיעו את החששות שלכם – וכבר אתם מתחילים לחייך.

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן