רפואת שיניים אסתטית

בעולם הרפואה מקובל לחלק את ענפי הידע והפרקטיקה לתחומים שונים ומובחנים, כדי להדגיש את ההתמחויות הספציפיות שדורשת כל בעיה. לצד זאת, בשנים האחרונות מובן יותר ויותר כי במקרים מסוימים דוקא החיבור בין כמה ענפי ידע יחד עשוי להוביל לתוצאות יעילות יותר, ואף באופן מרחיק לכת. כך למשל בתחום שיקום הפה – המכונה גם רפואת שיניים אסתטית או אסתטיקה דנטלית, במסגרתו לא רק שריבוי המידע מהווה יתרון, אלא יש בו אפילו הכרח של ממש כי רק בעלי הסמכה מתאימה יוכלו לעסוק בכך.

ליצירת קשר עם מומחה לשיקום הפה

מהי רפואת שיניים אסתטית?

רפואת שיניים אסתטית קושרת בין רפואת השיניים השגרתית – המטפלת בבעיות כמו מחלות שיניים, חורים וזיהומים, ובין פעולות כירורגיות וטכניות מורכבות יותר כמו הלבנת שיניים, ציפויים והשלמות, יישור שיניים וכמובן השתלות שיניים. מבחינה מקצועית, כדאי לדעת שרוב רופאי השיניים בארץ אינם מחזיקים בתואר מומחים לשיקום הפה, ולמעשה מדובר בהתמחות בת ארבע וחצי שנים המתווספות ללימודי רפואת השיניים הכלליים, ומעטים מאד ממשיכים במסלול זה. במסגרת ההכשרה הנוספת, מושם דגש מיוחד על פגמים אסתטיים מגוונים, החל מתיקון נזק פשוט בשן בודדת ועד לשיקום מורכב וארוך של כל חלל הפה, במקרה של אובדן שיניים, התיישנות או הרס השן.

לכן, בשאלה האם מדובר בהתמחות רפואית, מאחר ונעשים בה בעיקר טיפולי שיניים אסתטיים, ניתן להגיד שבהחלט כן – מאחר ורופא מומחה לשיקום הפה חייב להיות בקי בידע רפואי ובנזקים שהוא מטפל בהם (כמו גם אלה שהוא עלול חלילה ליצור, במקרה של טיפול לא נכון) ומלבד זאת הוא עוסק למעשה גם בכירורגיה, ביישור שיניים, ולעתים אף בפלסטיקה.

סוגי טיפול נפוצים

כפי שתואר קודם, הבעיות שבהן עוסקת רפואת שיניים אסתטית נחלקות לשלושה תחומים עיקריים:

  • ציפויים והלבנת שיניים
  • יישור שיניים
  • השתלות שיניים והשתלות עצם

בזכות פיתוחים המתחדשים מדי שנה, כל אחד משלושת התחומים הללו כולל בתוכו מגוון רחב של אביזרים, חומרי גלם וטכנולוגיות אבחון והדמיה, כאשר ההחלטה במה לבחור מתוך אותו היצע נלקחת בכל פעם בהתאם למצבו הפיזי של המטופל, בהתאם ליכולותיו ועל פי רוב גם לפי הרצון שהוא עצמו מביע.

הלבנת שיניים וציפויים

במקרים של פגמים בשן שאינם מצריכים עקירה כדוגמת צבע כהה מדי או, שן קטנה, פגומה או שחוקה, ניתנת בידי המטופל הבחירה באיזה מהשניים לבחור – הלבנת השיניים או ציפויין (לרוב בכתרי חרסינה או זירקוניה). מקרים אלה אינם נחשבים לחמורים, והטיפולים הללו למעשה מתאפשרים בהם רק במידה והסיבות לאותו נזק שן כבר אינן חלות עליה: תאונה פתאומית שאירעה בעבר, מחלה ישנה שנרפאה אך השאירה סימנים וכו'. קרא עוד>>

יישור שיניים

טיפולי יישור השיניים מיועדים לכל מי שסובל מעיוותים הקשורים לא רק לשיניים עקומות, אלא גם לבעיות רבות נוספות הקשורות לחלל הפה – מנשך פתוח (רווח שקיים בין השיניים הקדמיות לתחתונות כאשר השיניים סגורות), לסת בולטת ועוד. לרוב, כאשר מדובר בבעיה פשוטה יחסית, מוצעות למטופל כמה שיטות שונות לפתרונה, כאשר על פי רוב יהיה עליו לבחור בפרמטר החשוב לו ביותר: עמידות לאורך זמן, אביזרים טיפוליים שאינם ניכר לעין (מאחר והתהליך ארוך), או עלות נמוכה. במקרים חמורים חופש הבחירה יהיה לרוב מצומצם יותר, מאחר וסוגי הטיפולים הם אחידים למצבים אלה. קרא עוד>>

השתלות שיניים

חלק הארי (ולכן השארנו אותו לסוף) בתחום רפואת שיניים אסתטית הוא כמובן שיקום הפה, המתבסס על שתלים דנטליים ועל השלמת תחליף השן על גביהם. השתל הדנטלי הוא החלק הראשון והחבוי בתהליך, ועל גביו מולבש הכתר (או תחליף שן אחר), באחת משתי דרכים: מיד לאחר מכן, באותו טיפול, או לאחר מספר חודשים, לאחר שהאזור נרפא והשתל נקלט כראוי. השיטה הראשונה היא אמנם מבוקשת מאד, אך כמעט מיותר לציין שהיא אינה יעילה באותה מידה, ולכן מאד לא מומלצת. קרא עוד>>

טיפולי רפואת שיניים אסתטית אצל פרופ' אורמינר

אין חשובה מהתאמת והתווית הטיפול בהתאם לסוג הבעיה באופן מושלם, כך שהיא לא תחזור על עצמה ותקבל מענה הולם ואסתטי. במרפאה של פרופ' זאב אורמינר, מומחה לשיקום הפה ולאסתטיקה דנטלית ומרצה בכיר בתחום באוניברסיטת תל אביב, מותאמים סוג הטיפול, הטכניקה והאמצעים בדיוק מושלם לכל מטופל, בהתאם למאפיינים היחודיים לו ותןך התחשבות בסך השיקולים הרלוונטיים – הן המקצועיים והן אלה הנוגעים לרצונו האישי של המטופל.

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן