טיפולי שיניים אסתטיים בהריון

אחד הדברים הראשונים שאומרים לאישה הנכנסת להיריון או מתכננת להיכנס להיריון הוא שבתקופת ההיריון אי אפשר לעשות טיפולי שיניים והשיניים נחלשות. זו כמובן אמת חלקית מאוד ולא מדויקת. בהיריון יש טיפולי שיניים שאסור לעשות , אך יש רבים שמותר ואפילו מומלץ לעשות. אם גם את מבולבלת ולא בטוחה מה כן ומה לא, המאמר הזה על טיפולי שיניים אסתטיים בהריון בדיוק בשבילך.

מה קורה לשיניים שלך בזמן ההיריון?

ראשית כל, נגיד שבתקופת ההיריון אכן יש שינוי בשיניים שלך. הן עשויות להפוך לרגישות יותר, בעיקר רגישות יתר בחניכיים, בהיבטים מסוימים השיניים אכן נחלשות, במידה מסוימת כי הגוף מפנה משאבים לטיפוח ושמירה על העובר שבבטן.

התפיסה הרפואית הרווחת היא שהשליש הראשון להיריון הוא התקופה הרגישה ביותר כי אלו החודשים בהם כל מערכות העובר נבנות, בשליש השני מתרחשת בעיקר גדילה של העובר אך אי הנוחות של האם עדיין נסבלת ובתקופת השליש השני העובר כבר גדול וגם האמא גדולה ולכן שכיבה ממושכת על כסא רופא השיניים תהיה מאוד לא נוחה ואף לא אפשרית. לכן, אם עושים טיפולי שיניים אסתטיים בהריון או טיפולים משמרים, ההמלצה היא לבצע אותם בשליש השני.

מה לגבי הרדמה?

בין אם מדובר על טיפול שיניים אסתטי או על טיפול שיניים משמר או תפקודי – למשל טיפול השתלת שיניים – יש צורך בהרדמה כדי לבצע את ההליך ללא כאבים. בהיריון, מותר ליישם הרדמה מקומית, אך רק עם שיטות אלחוש והרדמה שאינן כוללות אדרנלין. בהיריון אסור לבצע טיפולי שיניים תחת הרדמה מלאה.

טיפולים אסורים במהלך ההיריון

  • השתלת שיניים: במהלך ההיריון אסור לבצע השתלות שיניים. אלו טיפולים מורכבים וכירורגיים הכוללים החדרת שתל דנטלי לחניכיים ולעצמות הלסת והלבשת כתר שן מלאכותית.
  • רצוי להימנע מצילומי רנטגן או לשמור את השימוש בהם למצבי חירום בלבד. זאת עקב הקרינה.
  • ישנן תרופות אנטיביוטיות ותרופות אחרות שאסור לקחת בהיריון, מכיוון שהן עוברות לעובר ועשויות לגורם לנזקים.

טיפולים מותרים במהלך ההיריון

  • הסרת אבנית: אפשר ואפילו רצוי לבקר אצל השיננית ולבצע הסרת אבנית במהלך ההיריון או לפניו.
  • ציפוי שיניים: טיפול נפוץ של אסתטיקה דנטלית, ציפוי שיניים בחרסינה המספק מראה חיוך אסתטי ובריא יותר. עקרונית מותר לבצע הליך כזה, אך בגלל הרגישות והעובדה שהוא אינו דחוף, מומלץ לדחות לאחר ההיריון.
  • הלבנת שיניים בהריון: שוב, עקרונית מותר בהיריון, אך זהו לא טיפול חירום אז עדיף לחכות ולבצע אותו לאחר הלידה.

בנוסף, אמנם אלו לא טיפולי שיניים אסתטיים בהריון אך אם מדובר על מקרה חירום ועל צורך רפואי מהותי, אפשר בהיריון לבצע סתימות (לבנות ולא כסופות), עקירות, טיפולי שורש וכיוצא באלו.

לסיכום, אפשר, אבל עדיף לדחות לאחרי ההיריון

השורה התחתונה לגבי טיפולי שיניים אסתטיים בהריון וכך גם יגיד לכן רופא שיניים מומחה לאסתטיקה דנטלית – אפשר לבצע הליכים רבים גם בהיריון, אך במקרה של טיפולי שיניים אסתטיים עדיף לדחות את הביצוע לסיום ההיריון ולהתמקד בשמירה על היגיינה דנטלית ועל ביצוע טיפולי חירום בלבד.

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן