השתלת שיניים ושתלים דנטליים – התשובות לשאלות

כשאנחנו מחייכים – העולם מחייך אלינו בחזרה.

לעתים נראה כי אין נכון יותר מהמשפט הפשוט הזה, שהרי כולנו כבר יודעים שכאשר אנו מחייכים ומפגינים ביטחון, היחס של הסביבה אלינו הופך חיובי וחם יותר. ומה קורה כאשר החיוך נעלם? כאשר הבושה משתלטת ומונעת מאיתנו לחשוף שיניים? זוהי בעיה שרבים מכירים באופן אישי, והיא פוגעת באיכות החיים שלהם ובביטחונם העצמי. שיניים חסרות או פגומות עשויות לפגוע במראה החיצוני ולהשפיע על הדימוי העצמי, על ההנאה מאכילה ואפילו על שמחת החיים – וחבל שכך.

הפתרונות המקצועיים שמוצעים היום לאנשים המתמודדים עם בעיות של חוסר בשיניים או שיניים פגומות הם איכותיים ויעילים מאי פעם. השתלות שיניים מקצועיות המתבססות על שתלים דנטליים איכותיים מאפשרות לשנות לטובה את מצב הפה ולהחזיר למושתל את האפשרות לחייך בפה מלא שיניים למשך שנים רבות. ואם גם אתם סובלים מבעיות אלו, בוודאי תרצו לקבל תשובות לכמה שאלות חשובות: 

מתי נדרשת השתלת שיניים?

השתלת שיניים היא פיתרון מצוין לאנשים שחסרות להם שיניים בפה. אלו יכולות להיות שיניים קדמיות, שהיעדרן פוגם במראה החיצוני של האדם, או שיניים אחוריות, שהיעדרן פוגע בפעולת הלעיסה ועיבוד המזון. מחסור של שיניים עשוי אף לגרום להפרעות בדיבור ולקשיים שונים נוספים.

בעבר, השימוש בשיניים תותבות (שחזור נשלף) היה הבחירה הראשונה, אך היום האפשרות להשתיל את השיניים בפה באופן קבוע (שחזור קבוע) זוכה לפופולריות רבה יותר, וזאת בשל היתרונות של שתלים אלו לאורך זמן. עם זאת, מומחה שיקום הפה הוא שיקבע, בשיתוף עם המטופל, את הפיתרון המתאים ביותר בעבורו. 

מהם הגורמים לחוסר בשיניים?

מחלת חניכיים – כאשר חיידקים חודרים למרווח בין השן לבין החניכיים, הם גורמים לספיגת העצם שסביב השן, ומכאן להתרופפות האחיזה בשן. אם הניסיונות לשמר את השן החולה באמצעות שמירה על היגיינת הפה וטיפולי שיננית אינם עולים יפה, ייתכן והרופא יחליט כי עקירתה תהיה הפיתרון הטוב ביותר.

עששת – כאשר החיידקים תוקפים את הרקמה הקשה של השן, נוצרים בה חורים. לרוב, הפיתרון יהיה סתימה פשוטה, ובמקרים אחרים יידרשו טיפול שורש וכתר. לעתים השן הפגועה תישבר או תיסדק עם הזמן בשל חולשתה, ותגרום לכאבים או לחוסר נוחות. במקרה זה ייתכן ויוחלט על עקירת השן לצורך שיפור המצב.

תאונה – פגיעה טראומטית בשיניים עלולה לגרום לנשירת שן מיידית.

מצב מולד – אנשים שנולדים עם חוסר בחלק מהשיניים בפה.

מהו שתל דנטלי?

שתלים דנטליים הם אביזרים רפואיים העשויים מתערובת של טיטניום או זירוקניה וחומרים נוספים, לקבלת חוזק מרבי ולמניעת תגובה של גוף המושתל. צורת השתל דומה לבורג, המתברג אל תוך העצם מצדו האחד ומאפשר את הברגת האביזר המחליף לשן (כתר או גשר) מצדו השני.

לרוב, השתלים מחזיקים מעמד לאורך שנים רבות, ועמידותם נחשבת גבוהה יותר משל הכתרים המחוברים אליהם. חשוב לוודא שהשתלים שיושתלו בפיכם יהיו באיכות טובה ובאישור ה-FDA. ודאו כי קיבלתם מהרופא חלקי שיקום מקוריים בעבור השתלים שלכם ודאגו לתעד את הסוג שלהם, לצרכים עתידיים.

כיצד מתבצעת השתלת השיניים?

השלב הראשון בתהליך ההשתלה הוא הברגת השתל לעצם. אם קיים מחסור בעצם, לא ניתן יהיה לחבר אליה בעוצמה מספקת את השתל, ובמקרים כאלו תידרש לפני כן פעולה רפואית הנקראת בניית עצם. לאחר מיקום השתל במקומו, העצם שבה ונבנית מסביב לשתל ומחזקת את אחיזתה בו, כך שנבנה בסיס איתן לכתר שיחובר אליו בהמשך. בשלב השני, לאחר שניכרת התקדמות בבניית העצם סביב השתל, מחברים לשתל את הכתר המתאים להשלמת מראה הפה התקין.

השתלת שיניים היא החלטה לא פשוטה, אך מתבקשת. כאשר אדם סובל מחוסר בשיניים, איכות חייו נפגעת והוא למעשה מוצא עצמו מתפשר על הנאות החיים. אמנם מדובר בתהליך לא פשוט, אך הטכנולוגיות המתקדמות והידע הנרחב שבידי הרופאים המומחים הופכים את האפשרות של פה מלא שיניים יפות לממשית ונגישה יותר מאי פעם. אז הגיע הזמן שתחזרו לחייך.

ליצירת קשר עם מומחה לשיקום הפה

    להתייעצות עם פרופ' אורמינר



    פרופ' זאב אורמינר

    מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

    אודות פרופ' זאב אורמינר

    פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

    ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

    גלילה לראש העמוד
    דילוג לתוכן