השתלות שיניים – טיפים חשובים לפני שמתחילים

בשנים האחרונות תחום השתלות השיניים הפך לפופולרי מאוד והוא מהווה פיתרון למגוון מצבים רפואיים ואסתטיים. אם בעבר היינו שומעים רק לעתים רחוקות על הליכים של השתלות שיניים, נראה כי יותר ויותר אנשים סביבנו פונים לטיפולים אלו, ורובם מרוצים מאוד מהתוצאות ושמחים להמליץ עליהם לאחרים.

ואכן, השתלת שיניים בהחלט יכולה להוות פיתרון מצוין גם בעבורכם, אך לפני שאתם מחליטים להתחיל בטיפול כזה, הנה כמה נקודות חשובות למחשבה וטיפים שימושיים בעבורכם:

האם השתלת שיניים היא הפיתרון הנכון בעבורי?

השתלות שיניים הן מענה מצוין למצבים של שיניים חסרות בפה, אך גם למצבים של שיניים פגומות וחלשות שככל הנראה לא ניתן להציל. ואכן, אם השן שבפיכם כבר נעקרה או נפלה, השתלת שיניים היא אכן פיתרון מצוין לבעיה, שכן היא מאפשרת ליצור, על גבי שתל דנטלי, שן חדשה במקום שהיא אינה קיימת ולהשמיש אותה בצורה הטובה ביותר, כך שאתם תיהנו מנוחות, מראה אסתטי ותפקוד מלא לאורך שנים.

להבדיל, אם השן שבפיכם כבר אינה מתפקדת היטב ואף גורמת לכם לכאבים, אזי ייתכן והרופא שלכם כבר הציע לכם לעקור אותה ולהחליפה בשתל. אם זהו המקרה גם אצלכם, כדאי שתבדקו היטב אם אכן השן אינה ניתנת להצלה, שכן תמיד כדאי לנסות להשתמש בשיניים הקיימות לפני שעוברים לתהליך של השתלה. יתר על כן, כדאי לשקול היטב לפני שמחליטים לבצע השתלות שיניים שנועדו לפתור בעיה אסתטית כמו שיניים עקומות או פגומות.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

מהו השתל הדנטלי הכי טוב בשבילי?

השתלות שיניים דורשות שימוש בשתלים דנטליים, המהווים חיבור יציב וחזק בין עצם הלסת של המטופל לבין הכתר המחליף את השן החסרה. על מנת שניהנה משנים ארוכות של תפקודיות גבוהה ללא כאבים, חשוב כי השתל שבו ייעשה שימוש יהיה הטוב והמתאים לנו ביותר.

כאשר אנחנו מדברים על סוגי שתלים לשיניים – אנחנו מדברים על מידות שונות, תבריגים שונים וגם על יצרנים שונים. המידות של השתל צריכות להיות נכונות ולהתאים לעומק של עצם הלסת שאליה הוא אמור להתחבר. אם השתל יהיה קצר מדי, הוא לא יספק אחיזה יציבה לכתר, ואם הוא יהיה ארוך מדי, הוא יחדור מעבר לעצם הלסת ויפגע באיברים אחרים. התבריג של השתל גם הוא צריך להיות מותאם למצבו הספציפי של המטופל, וחשוב כי הוא יספק אחיזה יציבה וטובה לכתר, גם בזמן לעיסה ודיבור.

לגבי היצרנים של השתלים הדנטליים – ובכן, ישנם רבים וטובים כאלו ברחבי העולם, ולא מעט מהם הם ישראלים. השתלים הישראליים נחשבים לטובים מאוד, ממש כמו השתלים שמיוצרים בחו"ל, והם מהווים אלטרנטיבה מצוינת, אך בסופו של דבר כדאי להשאיר את הבחירה לרופא שלכם, שיש לו ניסיון מעשי רב עם השתלים השונים והוא יכול לבצע בעבורכם את ההתאמה המיטבית.

האם זה משנה היכן בפה מתבצעת ההשתלה?

ובכן, יש חשיבות רבה למיקום של השתלות שיניים בפה של המטופל. העמידות והיציבות של השתל נגזרת במידה רבה מהתאמתו ללחצים המופעלים עליו. שיניים שלועסות מזון סופגות לחצים שונים משיניים שנוגסות במזון, למשל, וחשוב כי הרופא ייקח בחשבון את השימוש הצפוי בשתל על מנת לתכנן נכון את ההליך.

בדומה לכך, שתלים בשיניים קדמיות צריכים להביא למצב אסתטי יותר משתלים בשיניים אחוריות, שכן השיניים הקדמיות שלנו נחשפות הרבה יותר כאשר אנחנו מדברים או מחייכים. במקרה זה מה שחשוב במיוחד הוא הכתר שייבחר להברגה על גבי השתל הדנטלי, שכן הוא זה שרואים בסופו של דבר, ואם הצבע, הצורה או המידה שלו אינם נכונים, הוא ייראה בולט בזרותו בין השיניים הטבעיות.

השתלות שיניים יכולות להיות התחלה חדשה בעבור אנשים רבים שסובלים מבעיות דנטליות. על מנת להצליח בתהליך, חשוב שתחשבו היטב, יחד עם הרופא שלכם, על כל המשמעויות, האפשרויות והתוצאות שלהן אתם יכולים לצפות. תכנון נכון של תהליך השתלות השיניים, וכמובן ביצוע מצוין, יעניקו לכם שנים של נוחות ושקט נפשי.

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן