שתלים דנטליים – לא מתפשרים על החיוך שלנו

כאשר רופא השיניים מודיע לנו כי אין מנוס מעקירת אחת משינינו, התגובה הראשונית שלנו היא לרוב צער וחשש. אנחנו מבינים שאת השן הטבעית שלנו כבר לא ניתן להציל, וייתכן שאנו גם חשים חרטה ושואלים את עצמנו אם יכולנו להצילה אם רק היינו מבצעים את הטיפול ההוא בזמן או מקשיבים יותר לשיננית. במקביל, אנו מתחילים לחשוש מהמצב החדש שלנו ולדאוג שנתקשה באכילה, שהדיבור שלנו יישמע מוזר או שהמראה החיצוני שלנו ייפגע.

כל הרגשות הללו הם טבעיים ומובנים לחלוטין, אך אל לנו להתייאש. כעת זהו הזמן לבחון את הפתרונות הדנטליים העומדים לרשותנו, להתייעץ עם הרופא שלנו או עם מומחה לשיקום הפה ולקבל החלטה מהירה ונחושה לגבי הדרך שבה נלך על מנת להחזיר לנו את התפקוד המלא ואת החיוך.

הפיתרון למחסור בשן – שתל דנטלי

כאשר אנו מאבדים שן אחת או יותר, הפיתרון ההגיוני והמתבקש ביותר הוא להחליף את השן החסרה בשן חלופית מלאכותית, שתהיה חזקה דיה על מנת לשאת בעומסים המופעלים עליה ושתיראה טבעית ויפה כמו שאר השיניים בפה. לשן מלאכותית זו אנו קוראים כתר, וכאשר היא מחליפה שן חסרה, יש לקבע אותי אל עצם הלסת באמצעות שתל דנטלי, שמהווה מעין "שורש" יציב וחזק בעבור הכתר. במקרים של מחסור בכמה שיניים, גשר הוא הפיתרון המתאים, שכן הוא יכול להתלבש על מספר קטן יותר של שתלים ולתת מענה לכמות שיניים גדולה יותר, וגם הוא מעוגן לעצם הלסת באמצעות שתל דנטלי.

שתל דנטלי מוחדר אל עצם הלסת בתהליך השתלת שיניים, שאותו יש לתכנן היטב ולהתאים באופן מיטבי למטופל. לעתים יש להכין את אזור ההשתלה כך שיהיה ניתן להחדיר את השתל היטב ובצורה שתשמור על יציבותו לאורך שנים. כעת יש לבחור בשתל הנכון, שיש לו את התבריג המתאים ואת המידות הנכונות שיבטיחו נוחות מרבית ועמידות רבה.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

הטעויות שלא כדאי לכם לעשות

להשתלת שתלים דנטליים יש אחוזי הצלחה גבוהים מאוד, אך שימוש לא נכון בשתלים או החלטות שגויות אחרות באשר להליך עשויים לגרום לתוצאה שהיא אינה מיטבית. במקרים אלו, המטופל עשוי לחוש חוסר נוחות מתמשך ואף לשוב להשתלה חוזרת מוקדם יותר מכפי שהוא תכנן או רצה.

על כן, כאשר אתם מגיעים לרופא השיניים ומבקשים ייעוץ לגבי שתלים דנטליים, חשוב שתקשיבו היטב לחוות דעתו המקצועית. לרופא בעל מומחיות וניסיון בתחום יש ידע רב על סיכויי ההצלחה, על השימוש הנכון בשתלים ובכתרים, על תהליכי החלמה וקליטת השתל, על עומסים שמופעלים בזמן הלעיסה ועוד. בהתבסס על כל אלו, יכול הרופא להתאים לכם את השתל הנכון ואת ההליך הנכון.

אם, למשל, אתם מבקשים לחסוך בעלויות ולהתקין, בניגוד לעצת הרופא, פחות שתלים דנטליים שיתמכו בכתרים או הגשרים שלכם, אתם מסתכנים בכך שהם לא יהיו יציבים וחזקים דיו, ועם הזמן תרגישו תנודתיות מאוד לא נעימה בשיניים החדשות שלכם. דוגמה אחרת היא הניסיון לחסוך בזמן באמצעות דחיסת התהליך כולו לסד זמנים קצר יותר, כך שתוכלו ליהנות מהר ככל הניתן ממראה שיניים מושלם. במקרים כאלו, תהליך ההחלמה עשוי שלא להגיע לשלמותו, קליטת השתל עלולה להיפגע, ובסופו של דבר, התוצאה לא תהיה מיטבית.

השתלת שתלים דנטליים היא תהליך רפואי ממושך ומורכב, אך כאשר הוא מבוצע היטב ובמומחיות – התוצאה שווה את המחיר. בכל גיל ובכל מצב, אתם לא צריכים להתפשר על החיוך שלכם, ובטח שלא על איכות החיים שלכם, אז קחו את הזמן, התמסרו לתהליך והיו מוכנים להשקיע. בטווח הארוך הרווח יהיה כולו שלכם.    

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן