טיפולי שיניים אסתטיים רק אצל מומחה לשיקום הפה

אסתטיקה דנטלית כוללת מגון רחב של טיפולים שמהותם היא שיפור המראה של השיניים והפה, לאו דווקא לצד שיפור בתפקוד. השינויים האסתטיים שהמטופלים מבקשים והרופאים בתחום מיישמים כוללים התערבויות רפואיות וטכנולוגיות שונות, בצבע השיניים, מיקום, סימטריה, חניכיים, רווחים, שיניים עקומות, שיניים חסרות, מנשך לא אחיד וכן הלאה. רפואת שיניים היא עולם ומלואו במחנה רפואית ומעשית, וכך גם לגבי טיפולי שיניים אסתטיים – לכן קריטי לבצע טיפולים אלו רק אצל מומחה.

נדרשת התמחות מקצועית מסוימת, לצד שנים של ניסיון והכשרות ועבודה עם מכשור רפואי מתקדם כדי לעצב חיוך אסתטי, בריא ותקין, לכן יש בהחלט חשיבות אדירה להיעדר פשרות בנושא זה ולקבלת טיפול שיניים אסתטי – אסתטי בלבד או שילוב של אסתטי ותפקודי – רק אצל רופא מומחה לשיקום הפה.

כי כל חיוך הוא שונה

כל אדם הוא שונה וכך גם כל חיוך הוא שונה וכל מערכת שיניים היא שונה. גורמים רבים משפיעים על מבנה ומראה השיניים, לכן כאשר ניגשים למלאכת השיפור האסתטי של השיניים והפה, יש לבצע התאמה אישית מלאה ואופטימאלית. בלי מרכיב זה בתהליך, התוצאות עשויות שלא להיות טובות מספיק ואף יכולים להיווצר נזקים עתידיים. רופא מומחה לשיקום הפה יודע להתאים את תכנית הטיפול, את הצעדים הנדרשים ואת סוג המכשור הרפואי כדי לייצר עבור המטופל או המטופלת חיוך מושלם, אסתטי ובריא.

אין אדם זהה ולכן אין טיפול שיניים זהה. לאדם מסוים יכול להתאים טיפול השתלת שיניים ביום אחד ולעומתו אצל אדם אחר טיפול מהיר שכזה יכול ליצור עומס יתר על השיניים ופגיעה בתוצאות ההשתלה ובבריאות הלסת. וזו רק דוגמא נפוצה אחת.

טיפולים מורכבים מחייבים מקצועיות וניסיון

כמו שלא תלכו לניתוח מוח לאורטופד, למרות ששניהם רופאים, כך אין כל סיבה ללכת לרופא שיניים מומחה באנדודונטיה כאשר אתם צריכים או רוצים טיפול הקשור למראה השיניים ולהחזרת השיניים לתפקוד ומראה רגיל ובריא. ישנם טיפולי שיניים אסתטיים שהם למעשה מורכבים מאוד, ואי לכך מחייבים מקצועות ללא פשרות וניסיון עשיר. כך למשל טיפולי השתלת שיניים כוללים הליך כירורגי מסוים והליך טיפולי מורכב שחייב להיות מדויק ומותאם איישת כדי לספק תוצאות טובות וברות קיימא ולא לפגוע במצב הדנטלי של המטופל.

השתלות שיניים, התקנת כתרים מורכבים, ניתוחי הרמת סינוס וכיוצא באלו, כולם טיפולים מורכבים והכי נכון לבצעם אצל רופא שיניים מומחה לשיקום הפה ולאסתטיקה דנטלית, באופן בלעדי או בשילוב אם רופאי שיניים בעלי התמחויות רלוונטיות אחרות למצבכם הפרטני.

לסיכום:

אם אתם מבולבלים משפע ההצעות לטיפולי אסתטיקה דנטלית ומתחומי ההתמחות ברפואת שיניים, חשוב שתבינו כי נכון לבצע טיפולי שיניים אסתטיים רק אצל מומחה לשיקום הפה "פשוט" משום שזה תחום העיסוק שלו, הוא הכי מנוסה בזה וסיכויי ההצלחה ארוכי הטווח הכי טובים אצל מומחה שכזה.

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן