טיפולי שיניים אסתטיים

מתקופות מאוד מוקדמות של תחום רפואת השיניים ועד היום, טיפולי שיניים אסתטיים היו חלק בלתי נפרד ממנו, לאורך כל ההיסטוריה. באופן שעשוי להפתיע רבים, כבר בתקופות עתיקות נעשה שימוש בטכניקות יצירתיות ליישור שיניים ולהלבנתן, וברבות השנים נוספו להן כידוע מגוון רחב ועשיר של טיפולים אסתטיים נוספים. היום, בזכות ה"קפיצה" הטכנולוגית של המאה העשרים ואחריה המאה העשרים ואחת, ניתן להגיע לתוצאות מרחיקות לכת בכל אחד מהתחומים הקשורים לאסתטיקת השיניים, בין אם מדובר ביישור שיניים והלבנה, בהשתלות שיניים, בכתרים וציפויים, או בשיקום הפה באופן כללי.

במרפאת פרופ' אורמינר המטופלים נהנים מגוון רחב של טיפולי שיניים אסתטיים המבוצעים ברמה גבוהה ומשיגים תוצאות מעולות ונעימות לעין.

מהם טיפולי שיניים אסתטיים?

עולם האסתטיקה הדנטלית מתפתח כל העת, ואיתו גם הטכניקות השונות המאפשרות זירוז תהליכים, עמידות רבה יותר של תוצאות הטיפול לאורך שנים, טיפולים מופחתי כאב וכמובן מראה אסתטי יותר לאחר הטיפול, וגם במהלכו. כך, במיוחד במקרים של טיפולים ארוכי טווח, ובפרט יישור שיניים, ניתן ליהנות למשל מהשיטה הנקראת יישור אינויזליין – בה הפלטה היא שקופה לחלוטין, ובנוסף מתחלפת אחת לשבועיים בהתאם לתוצאות ההדמיה ממוחשבת, המותאמות באופן מדויק לקצב ההתקדמות של הטיפול. מלבד זאת, ישנם עוד שלל טיפולי שיניים אסתטיים הקשורים ליישור שיניים ושיקום הפה, הנהנים גם הם משילובן של טכנולוגיות חדשות ובאופן שמניב תוצאות יפיפיות ובעלות מראה טבעי ונעים לעין.

הטיפולים הנפוצים בתחום

טיפולי יישור השיניים נכללים תחת הקטגוריה של שיקום הפה. תחום זה הוא מקיף מאד, מסועף ועשיר בידע ובפרקטיקות מגוונות, אך עם זאת ניתן לחלקו לשלושה תחומים נבדלים:

  • שתלים דנטליים והשתלות שיניים
  • כתרים אסתטיים
  • טיפולים להלבנת שיניים וציפויים

כל אחד מהתחומים כולל בתוכו סוגים רבים ושונים של טיפול, המותאמים לכל מקרה ספציפי לפי הצורך ולפי רצונותיו של המטופל.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

השתלות שיניים ושתלים דנטליים

שיניים קטנות או חסרות באופן מולד, או נזקים כדוגמת מחלות ופגיעות חיצוניות – גורמים לא פעם ל"חוסר" בחלל הפה, ובמיוחד במקרים של מיקום שיניים קדמי מדובר בפגיעה אסתטית חמורה. אם בעבר הרחוק לא היה לבעיות מסוג זה פיתרון ובעבר הקרוב יותר, הפיתרון אותו הציעה הרפואה הגיע בצורת מערכת שיניים תותבות מסורבלת, הרי השיום , כמעט כל מי שסובל בחוסר שיניים יכול להשתיל שיניים מלאכותיות וליהנות מחיוך של מליון דולר. לצורך כך, ניתן לבצע השתלת שיניים ולייצר תחליף לשן הבעייתית, וזאת באמצעות שתל דנטלי. חשוב להבין כי "השן" המושתלת והשתל הדנטלי הם שני חלקים נפרדים בטיפול: השתל הדנטלי הוא מעין בורג דו כיווני המוחדר לעומק החניכיים בהליך קצר ופשוט, אליו ניתן להבריג לאחר מכן את השן החדשה. במקרים אחרים, שתלים דנטליים משמשים למעשה גם כנקודת אחיזה למערכת שיניים תותבות שלמה, או כאשר מדובר בטיפול יישור שיניים – כנקודת עיגון העוצרת את תזוזת השיניים (במקרה של שן חסרה).

כתרים אסתטיים

הכתרים האסתטיים, כשמם כן הם, משמשים ככיתור מסביב לשן פגועה או חלשה שאינה נראית טוב. לאחר מחלות כמו עששת, ולפעמים אפילו בעקבות טיפולי שיניים רפואיים כמו טיפולי שורש, יש צורך בשיקום המקום מבחינה אסתטית. לצורך כך, נפוצים מאד שני סוגים של חומרי גלם: כתר זירקוניה עמיד, או כתר חרסינה בעל החזות הטבעית. בשני המקרים מדובר בחומר יציב ועמיד, וכן הציפוי העליון יהיה עשוי חרסינה בלאו הכי.

הלבנת שיניים

השיטות להשגת מראה שיניים לבן הן רבות, אך באופן כללי הן מתחלקות לשני סוגים: הלבנת השן עצמה (או אחת השכבות שלה), או ציפוי של השן בציפוי מיוחד בעל צבע לבן. בדרך הראשונה נפוצים מגוון טיפולים ואילו בשיטה השנייה נהוג לכסות את האזור הפגום באמצעות ציפוי חרסינה לשיניים. בחירת סוג הטיפול תהיה תלויה לרוב בהעדפותיו האישיות של המטופל עצמו, אם כי לפעמים ייעשה שיקול דעת רפואי, במקרים של מחלות ספציפיות או תנאים מיוחדים אחרים.

מי מוסמך לבצע טיפולי שיניים אסתטיים?

בישראל, מי שאמון על ביצוע טיפולי שיניים אסתטיים הוא רופא שלמד את תחום רפואת השיניים כלימודי בסיס, ולאחר מכן ביצע התמחות ספציפית בתחום שיקום הפה. רק רופא מומחה לשיקום הפה הבקי בתחום ומחזיק בניסיון, יידע לטפל בפגמים ובפגיעות באופן ממוקד ומקיף, ולכן כאשר אתם מחפשים המלצות לטיפולי אסתטיקה דנטלית כדאי להתמקד ספציפית ברופא מומחה לאסתטיקה דנטלית ושיקום הפה – כך שתוכלו להבטיח לעצמכם את התוצאה הטובה ביותר.

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה בתחום שיקום הפה ומרצה בכיר באוניברסיטת תל אביב. במרפאתו מטפל ד"ר אורמינר בכל סוגי הפגעים והנזקים האסתטיים בשיניים. לייעוץ ראשוני ניתן ליצור קשר עם המפראה בפרטים שבתחתית העמוד.

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן