כתר זירקוניה או חרסינה?

חיוך של מיליון דולר הוא חלום רחוק בעבור רבים מאיתנו. השנים שחולפות, הנזקים המצטברים בשיניים, מחלות גנטיות, טיפול לא נכון או בתדירות נמוכה מדי, פגיעות טראומטיות בשיניים ועוד – כל אלו עשויים לפגוע בעמידותן של השיניים שלנו ובמראה החיצוני שלהן. פגיעות אלו עלולות לפגום באיכות חיינו, להקשות עלינו באכילה ולגרום לנו להימנע מחשיפת השיניים בפני אנשים אחרים. כל זאת יביא אותנו בשלב זה או אחר במהלך חיינו למעמד שבו רופא השיניים מציע לנו פיתרון בדמות כתרים בשיניים.

טכנולוגיית הכתרים בשיניים מתפתחת ומתקדמת כל הזמן. מחקרים חדשים מציגים שיטות טיפול מתקדמות והמכשירים והאביזרים הרפואיים משתכללים ומשתפרים ללא הפסקה. כך מתאפשר היום לרופאי השיניים ולמומחי שיקום הפה להעניק למטופליהם מענה מקיף ואיכותי במיוחד שתוצאתו מראה פה בריא, טבעי ויפה לאורך שנים. התאמה אישית של הטיפול והחומרים למצב הפה של המטופל, למיקום הכתרים בפה, לתפקוד הרצוי ועוד – היא המפתח להצלחה. אז כיצד בוחרים נכון? הנה כמה טיפים:

כתר חרסינה

כתר חרסינה משמש לכיסוי שן פגומה, אם בשל עששת חמורה, מכה ישירה או כל סיבה אחרת. עליו להיות מוצמד היטב לשן הקיימת על מנת להגן עליה לאורך זמן. לעתים כתרי החרסינה משמשים כתחליף לשן חסרה ומורכבים על גבי שתלים בשיניים.

כתרי חרסינה עשויים ממתכת מצופה בחרסינה. כך מקבלים את העוצמה והעמידות של המתכת ואת המראה הטבעי של השן שאותו מדמה החרסינה הלבנבנה. צבע החרסינה ניתן להתאמה לצבע של השיניים המקיפות אותו וכך מתקבל מראה טבעי במיוחד. החיסרון של כתרים אלו הוא שלאורך זמן נוצרת לעתים מעין הילה אפרפרה בקו החיבור של החניכיים והשן כתוצאה מחשיפת הצבע המתכתי של הכתר ורבים נרתעים מתוצאה זו.

כתרים בשיניים אלו זוכים לפופולריות רבה בשל עמידותם הגבוהה. בנוסף, שיפור טכנולוגיות המדידה, הייצור וההתאמה מפיקים היום כתרים ברמת דיוק גבוהה מבעבר שיחזיקו זמן רב יותר.

כתר זירקוניה

לצד הפופולריות של כתרי החרסינה, הטוען החדש לכתר הפופולרי ביותר הוא ללא ספק כתר הזירקוניה.

כפי שניתן להבין משמם, כתרים אלו עשויים ממתכת בשם זירוקניה ולעתים משולבת בהם חרסינה. זירקוניה היא למעשה מתכת לבנה מאוד ששומרת על צבעה הבוהק לשנים רבות. בנוסף, צבעה הלבן מבטיח כי אותה הילה אפרפרה המוכרת מכתרי החרסינה לא תופיע בשיניים המכוסות בכתרי זירוקניה. לצד זאת, לובנה המושלם הוא גם חיסרון – צבעה הבוהק אינו נראה טבעי בפה ואינו דומה לשיניים אמיתיות, ועל כן הוא פחות מתאים לשימוש בשיניים קדמיות. טכנולוגיות המשלבות בכתרי הזירקוניה חרסינה בצבע מותאם לצבע השיניים בפה פותרות בעיה זו.

גם כתרי הזירקוניה עובדים באותה הדרך כמו כתרי החרסינה – הם נועדו לספק כיסוי צמוד וחזק לשן הפגועה ולהגן עליה לאורך שנים, וגם הם מאפשרים היום התאמה מיטבית לצורת השן, בשל הליכי החריטה הממוחשבת שבה הם מיוצרים. הזירוקניה היא מתכת חזקה מאוד שעומדת בלחצים ובכוחות רבים וכך מבטיחה עמידות לאורך זמן רב. עם זאת, חשוב לזכור כי הניסיון לשנות את צבע הזירקוניה ולהתאימה לשאר השיניים בפה פוגע בחוזק שלה – את הפשרה הנכונה צריך לבצע מומחה בעל ניסיון בהתאמה מדויקת למטופל.

אז אם אתם עומדים בפני תהליך של התקנת כתרים בשיניים – אנו כמובן מאחלים לכם בהצלחה. אתם עומדים בפני שיפור משמעותי באיכות חייכם ובמראה האסתטי שלכם, והרבה מכך תלוי בבחירה הנכונה של הכתר המתאים ובהתאמתו המלאה לפה שלכם. אז למי מגיע הכתר? שאלו את רופא השיניים שלכם.

ליצירת קשר עם מומחה לשיקום הפה

    להתייעצות עם פרופ' אורמינר



     

    פרופ' זאב אורמינר

    מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

    אודות פרופ' זאב אורמינר

    פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

    ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

    גלילה לראש העמוד
    דילוג לתוכן