השתלת שיניים – כמה מושגים שחשוב להכיר

עולם שיקום הפה התקדם והתפתח עם השנים, והפתרונות הרפואיים והאסתטיים המצוינים שהוא מציע הלכו והתרחבו הן במספרם הן בתפוצתם. טיפולים כמו השתלת שיניים, התקנת כתרים, יישור שיניים, הלבנת שיניים ואחרים, מוכרים היום היטב לציבור הרחב ונותנים מענה איכותי לאלו שנזקקים להם.

לאור זאת, חשוב שנכיר כמה מושגים חשובים בעולם שיקום הפה, כך שנוכל להבין טוב יותר את התהליכים והעזרים הרפואיים שיכולים להיות הפיתרון הנכון בעבורנו. במאמר זה נתמקד במושגים חשובים בתחום השתלות השיניים, שהוא אחד המוכרים והמדוברים היום בעולם שיקום הפה:

השתלת שיניים

השתלת שיניים נועדה ליישם תחליף פונקציונלי ואסתטי לשן חסרה בפה, כך שהמראה יהיה טבעי ויפה והשימוש בשן יהיה נוח וללא כאבים. מדובר בפיתרון קבוע ומקצועי, שרוב האנשים נהנים מתוצאותיו לאורך שנים רבות.  

בתהליך השתלת השיניים מותאם למטופל שתל דנטלי איכותי במידות הנכונות והוא מוחדר אל עצם הלסת. חשוב לוודא כי באזור ההשתלה אין דלקות וכי עובי העצם מספיק להחדרת השתל הדנטלי. לאחר תקופת החלמה, ניתן להבריג אל השתל את הכתר הקבוע, שיהווה תחליף לשן החסרה, או את הגשר, שיחליף כמה שיניים חסרות. לשמירה על תוצאות ההשתלה, חשוב לשמור על רמת היגיינה טובה בפה ולהגיע לביקורת אצל הרופא.

השתלת שיניים היא תהליך שאורך כמה חודשים. ראשית, עקירת השן הפגומה והחלמה. לאחר מכן מבוצעת השתלת השתל הדנטלי ושוב נדרשת תקופת החלמה, שכן חשוב לוודא כי השתל נקלט היטב לפני שחושפים אותו מתוך החניכיים ומבריגים אליו את הכתר. שתל יציב הנאחז היטב בעצם הלסת יהווה בסיס חזק ואיכותי לכתר, שעליו יופעלו לחצים משמעותיים לאורך חייו.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

השתלת שיניים ביום אחד

שיטת השתלת שיניים ביום אחד, המכונה גם "העמסה מיידית", היא שיטה שבה במהלך טיפול אחד מבוצעות גם עקירת השן הפגומה, גם החדרת השתל הדנטלי וגם הברגת הכתר. בשיטה זו התהליך מתקצר מאוד, ונחסכת מהמטופל תקופת ההחלמה שבה מותקן לו כתר זמני ופחות נוח, ורבים רואים בה שיטה מועדפת.

חשוב לזכור כי שיטת השתלת השיניים ביום אחד אינה מיועדת לכל מטופל – למשל, למי שמעשן, למי שסובל מסוכרת או מחלות לב ולמי שיש לו מחסור בעצם לסת. הסיכון העיקרי בשיטה זו הוא שההעמסה המיידית תמנע מהשתל להתייצב דיו, וכך התוצאה לא תהיה מיטבית, וישנם סיכונים נוספים, כגון אובדן עצם, זיהומים ועוד. כך או כך, מומחה לשיקום הפה יסייע לכם לבחור בשיטה המתאימה לכם ביותר.

שתלים דנטליים

שתלים דנטליים הם האביזרים הרפואיים המשמשים לצורך עיגון הכתר אל עצם הלסת. בדרך כלל השתלים עשויים טיטניום בשילוב מתכות נוספות, ויש בהם שני תבריגים, האחד מתחבר לעצם הלסת והשני לכתר. לאחר השתלתם, השתלים אינם נראים עוד, והם נמצאים בתוך החניכיים ומחברים את השן לעצם.

שתלים דנטליים נבדלים זה מזה במידותיהם ובסוגי התבריגים שעליהם, והסיבה לכך היא שעל מנת שהשתל יהיה יציב וחזק לאורך שנים, עליו להיות מותאם היטב ללחצים המופעלים על השן ולמידות עצם הלסת שאליה הוא מתחבר. שתל דנטלי יכול להחזיק מעמד 10 ואפילו 15 שנים, כתלות במצב הפה והחניכיים ובלחצים המופעלים עליו.

השתלות שיניים הן פיתרון מצוין לאנשים שסובלים ממחסור בשן אחת או יותר. על מנת להתחיל את התהליך בעצמכם, מומלץ שתפנו לרופא שיניים שהוא מומחה לשיקום הפה ויודע לראות את התמונה השיקומית המלאה – אסתטית, רפואית ותפקודית – ולהתאים לכם את המענה המושלם.

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן