השתלות שיניים – תכנון מפורט כתנאי להצלחה

כאשר אנחנו רוצים שהעבודה תתבצע כמו שצריך – אנחנו פונים למומחה בתחומו. אם למשל אנחנו משפצים את הבית, נרצה לעבוד עם איש מקצוע מנוסה ובעל מומחיות בתחום שמבין בנושאים רבים ומגוונים ויכול ליצור תוכנית עבודה מסודרת וחכמה, שכן כך נוכל להבטיחו לעצמנו שקט נפשי ותוצאה מיטבית. זה נכון גם לגבי מורה לכינור לילדה או לגבי עורך דין מומחה לירושות – אנחנו מחפשים את האדם המתאים ביותר שבזכות הידע והניסיון שלו יכול לספק עבודה שהיא ברמה הגבוהה ביותר.

כל זאת נכון במיוחד לעולם הרפואה בכלל, ולעולם רפואת הפה בפרט. כאשר אנו עומדים בפני הליך רפואי מורכב, כאשר אנו סובלים מבעיה רפואית שאינה נפתרת, כאשר אנו מחפשים מזור לכאבינו – חשוב לנו למצוא איש מקצוע שהוא מומחה לסוג הבעיה שממנה אנו סובלים וליישום הפתרונות הרפואיים שמתאימים לה, תוך הסתכלות כוללת על אורח חיינו, הצרכים שלנו ועוד. כל זאת נכון ביותר כאשר מדובר בהשתלות שיניים, הדורשות תכנון מוקפד ושילוב נכון של טיפולים שונים שיחד ייצרו שינוי משמעותי בחיי המטופל, וחשוב לתכנן אותן היטב.

מדוע צריך לתכנן את השתלת השיניים?

השתלות שיניים הן הליך רפואי די שכיח היום, אך מידת הצלחתו תלויה בגורמים רבים. כאשר מטופל זקוק להשתלת שן אחת או יותר בפיו, חשוב לתכלל את המצב ולהבין מהו המענה הנכון ביותר בעבורו ורק בעבורו. החלטות לא נכונות או בחירה בפתרונות שאינם מתאימים עלולים לפגוע בהצלחת ההליך או לקצר את "משך החיים" של השתל.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

לדוגמה, סוג השתל שבו ייעשה שימוש ייגזר ממצב הפה של המטופל. אם למשל אין גובה עצם מספיק להשתלת שתל רגיל, יישקל שימוש בשתל קצר. דוגמה אחרת היא פעולות ההכנה הנדרשות לפני ההשתלה – אם למשל המטופל סובל מדלקת חניכיים, ייתכן ויידרשו כמה טיפולים אצל השיננית לפני שניתן יהיה לבצע את ההשתלה. גם ההתאמה של הכתרים לפה של המטופל היא החלטה חשובה שתשפיע רבות על המראה הטבעי של הפה לאחר ההשתלה. בנוסף, לעתים פעולת ההשתלה תלווה בתהליך של יישור שיניים על מנת לפנות מקום לכתרים החדשים וליצור מראה יפה ובריא.

אם כן, השתלת שיניים היא הרבה יותר מפעולה כירורגית חד פעמית. על מנת שהיא תהיה מוצלחת, חשוב שכל הגורמים יילקחו בחשבון וייבדקו לעומק, ושאיש מקצוע כגון מומחה לשיקום הפה יבנה תוכנית טיפול מקיפה ומלאה שתלווה את המטופל כל הדרך אל ההשתלה ולאחריה. מוטב גם כי אותו מומחה המתכנן את הטיפול כולו יהיה זה שיבצע את ההשתלה בפועל, להבטחת תוצאות מיטביות.

איזה איש מקצוע יכול לבצע תכנון שתלים?

השתלת שיניים יכולה להתבצע על ידי רופאים בעלי התמחויות שונות. מומחה לשיקום הפה, למשל, הוא איש מקצוע בתחום רפואת השיניים שיש לו התמחות מיוחדת ומעמיקה בעולם שיקום הפה. מדובר בהתמחות-על הדורשת למידה רבה והעמקה בתחומים שונים הקשורים לבריאות הפה, וכך היא למעשה מאפשרת למומחה לשיקום הפה ליצור תוכנית טיפול מקיפה למטופל הכוללת את כל תחומי הידע הנדרשים בתחום רפואת הפה. וכאשר אנו עומדים בפני הליך השתלת שיניים – זהו בדיוק איש המקצוע שנרצה לפגוש, שכן הוא יוכל להנחות את הגורמים המטפלים ואותנו בכל השלבים הנחוצים להצלחת התהליך ולשימור תוצאותיו לאורך שנים רבות.

אז כאשר אתם עומדים בפני הליך של השתלת שיניים, כדאי מאוד שתפגשו באיש מקצוע מומחה שינהל את התהליך בשלמותו. הוא זה שיעריך את מצבכם הרפואי, את מצב הפה שלכם, את הצרכים המיוחדים שלכם ואת הפתרונות שעומדים לרשותו ויבנה לכם את תוכנית הטיפול הטובה ביותר, שתחזיר לכם את החיוך.    

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן