שתלים דנטליים בעולם שיקום הפה – פיתרון מצוין לחיוך מושלם

עולם שיקום הפה הוא עולם שמשתנה וצומח כל הזמן, והוא מתבסס על טכנולוגיות חכמות ופיתוחים חדשניים שמאפשרים להציע למטופלים מגוון רב יותר של פתרונות, באיכות שרק הולכת ומשתפרת כל הזמן. מומחי שיקום הפה עוקבים אחר השינויים והפיתוחים החדשים ולומדים כל הזמן שיטות חדשות, כך שכאשר הם פוגשים במטופל הם יכולים להתאים לו את הפתרונות היעילים והמתקדמים ביותר וגם המתאימים לו ביותר.

שיקום הפה בעקבות מחסור בשיניים

כאשר מטופל או מטופלת סובלים מאובדן שן, יש לכך השפעה משמעותית על איכות חייהם. ראשית, תפקודים חשובים ויומיומיים כמו אכילה ודיבור עשויים להיפגע כתוצאה מכך ולגרום לסבל רב. כאבים בזמן הלעיסה עשויים להוביל להימנעות מסוגי מאכלים שונים ולאובדן ההנאה מארוחה טובה ולהשפיע רבות על מצב רוחו של המטופל. בנוסף, הפגיעה במראה החיצוני של המטופל כתוצאה מאובדן שן אחת או יותר גורמת לפגיעה בדימוי העצמי ובתחושת הביטחון העצמי וגורמת לאנשים להתבייש ולהימנע מחשיפה בפני זרים, או אפילו חברים קרובים.

אובדן שן נגרם מסיבות שונות ומגוונות – החל מפגיעה טראומטית וכלה בדלקות חניכיים חריפות – וככל שחולפות השנים ואנו מתבגרים, עולה הסיכוי לסבול מבעיה זו. לעתים מדובר בשן אחת או יותר שנשרו מעצמן ולעתים מדובר בשיניים שהן חלשות ופגועות ונדרש לעקור אותן לצורך שמירה על בריאות הפה. במקרים אלו, כאשר חסרות שיניים בפה, נדרש פיתרון איכותי שיחליף את השיניים הללו ויאפשר חזרה לשגרה הבריאה שהייתה למטופל בעבר.

שתלים בשיניים

הפיתרון המתבקש ביותר לאובדן שיניים הוא כמובן התקנת שיניים חלופיות על גבי שתלים דנטליים במקום השיניים שאבדו. על מנת להתחיל את התהליך, נדרש מומחה לשיקום הפה להעריך היטב את מצב הפה של המטופל ולקבוע מהי שיטת העבודה הנכונה ביותר למצבו ומהם ההליכים והעזרים הרפואיים שבהם ייעשה שימוש בעבורו. בשלב הבא יבנה המומחה תוכנית עבודה מסודרת הכוללת את ההכנה הנדרשת לקראת ההשתלה, כגון טיפולי שיננית או עקירת שיניים, ואת ההשתלה עצמה.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

לתהליך ההשתלה יש שני שלבים עיקריים:

בשלב הראשון מבוצע חתך לחשיפה של עצם הלסת במיקום המיועד להשתלה, ואז קודחים חור קטן שאליו יוחדר השתל. השתל הדנטלי עצמו מכיל שני תבריגים, אחד מתחבר לעצם בצורה יציבה והדוקה והשני מתחבר אל הכתר המחליף את השן החסרה. חשוב לציין כי ישנם סוגי שתלים דנטליים שונים והם נבדלים זה מזה בחומר שממנו הם עשויים, במידותיהם ובצורות התבריג השונות שלהם, וחשוב לבחור נכון את השתל המתאים ביותר למטרות ההשתלה.

בשלב השני, לאחר שהשתלים הדנטליים נקלטו בהצלחה בפיו של המטופל, ניתן להתאים כתרים מתאימים שיחליפו בצורה המיטבית את השיניים החסרות ולחברם לשתלים המוכנים. במקרים שבהם השתל נועד לתמוך במערכת של שיניים תותבות ולא בכתר בודד, תותקן בשלב זה מערכת של שיניים תותבות על שתלים הממוקמים בנקודות תמיכה מדויקות שיעניקו לה יציבות ונוחות. ברוב המקרים, ההמתנה בין שני השלבים תארך כמה חודשים.

בהקשר זה חשוב לציין כי קיימת אפשרות לביצוע השתלות שיניים ביום אחד במקום להמתין תקופה בין ההשתלה להתקנת הכתרים, אך שיטה זו הינה יעילה פחות לאורך זמן, שכן העומס הנוצר על השתל בדרך זו עשוי להחלישו ולמנוע את קליטתו המיטבית בעצם הלסת, כך שאורך החיים שלו עלול להתקצר.

שתלים דנטליים הם פיתרון מצוין ומיטבי למצבים רבים ומגוונים של אובדן שן. אז גם אם אתם סובלים מפגיעה בלתי הפיכה בשיניכם ואתם רוצים לשוב ולחייך כמו פעם – פנו למומחה לשיקום הפה והתחילו את דרככם לעבר פה בריא ויפה.

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן