שתלים בשיניים – שלבי הטיפול

ביקור אצל רופא השיניים הוא לא אירוע שאנו מצפים לו בקוצר רוח. בעבור רובנו לא מדובר בחוויה נעימה במיוחד, וישנם אפילו אנשים שחוששים ממנה ועל כן נוטים לדחות אותה ולהימנע ממנה ככל הניתן. עם זאת, כולנו יודעים כי ביקורים סדירים אצל רופא שיניים ושיננית ותחזוקה טובה של הפה והשיניים הם נחוצים ויש להם השפעה מכרעת על בריאות הפה ועל איכות החיים שלנו. וכאשר כבר יש לנו בעיות בשיניים – חשוב אפילו יותר לטפל בהן מהר והיטב.

כאשר מטופל נדרש להשתלת שיניים, הוא כבר נמצא במצב שבו לפחות שן אחת בפיו כבר אינה ניתנת להצלה. זה עשוי לקרות ממגוון סיבות: טיפולי שיניים לא מוצלחים בעבר, מחלות חניכיים חמורות שלא טופלו היטב, פגיעה בחוזק השן כתוצאה מעששת, פגיעה טראומטית שגרמה לאיבוד שן ועוד. כעת נדרש המטופל לעבור השתלת שיניים שתשיב לפיו את התפקוד המלא ואת המראה הבריא שאבדו כתוצאה מאובדן השיניים, ומכיוון שמדובר בתהליך מורכב וארוך, רבים עשויים לחשוש ממנו. על מנת לפוגג מעט את החששות, במאמר זה ברצוננו להסביר מעט על שלבי הטיפול של השתלת שיניים, כך שתדעו לקראת מה אתם הולכים:

תכנון והכנה

השלב הראשון בדרך לחיוך החדש שלכם הוא תכנון מוקפד והכנה נכונה לקראת התהליך. על מנת לבחור בעבורכם את האביזרים הרפואיים ואת שיטות העבודה שהכי מתאימים לכם, מומחה לשיקום הפה צריך לבחון היטב את מצב הפה שלכם ולקבוע מה נדרש לעשות. למשל, כאשר יש דלקת חניכיים פעילה, יידרשו טיפולים מקדימים לשיכוך הדלקת כך שהיא לא תפגע בתהליך ההשתלה. דוגמה אחרת היא מחסור בעצם באזור המיועד להשתלה, שאותה פותרים באמצעות בניית עצם, הרמת סינוס או כל פיתרון אחר שיאפשר את ביצוע ההשתלה בהצלחה. רק לאחר שמונחת התשתית הנכונה לביצוע ההשתלה, ניתן לעבור לפעולה עצמה.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

השתלת שתלים דנטליים

שתלים דנטליים משמשים לקיבוע הכתר שיחליף את השן החסרה בפיו של המטופל. השתל מוחדר אל תוך עצם הלסת, וזו עוטפת ומייצבת אותו במקומו כך שיעמוד בלחצים שונים שמופעלים עליו בשגרה. מצדו השני של השתל יש תבריג המיועד להברגת הכתר שייבחר למטופל, ויחד הם יוצרים מראה פה טבעי.

תהליך השתלת השתלים הדנטליים מבוצע תחת הרדמה מקומית. במסגרת הפעולה, מבצע הרופא חתך באזור ההשתלה על מנת לחשוף את העצם, ואז הוא קודח בה ומחדיר אליה את השתל הדנטלי. בסיום הוא תופר את החתך כך שהחניכיים מכסות לחלוטין את השתל, והמטופל ממתין כמה חודשים עד להחלמה מלאה של אזור ההשתלה.

הרכבת כתרים

כאשר מגיעים למצב של החלמה מלאה באזור ההשתלה והתייצבות השתל במקומו, ניתן לחשוף את השתל ולהתקין עליו כיפת מתכת קטנה לריפוי החניכיים. בשלב הבא יותקנו הכתרים על גבי תבריג השתלים והם שייצרו את המראה הסופי של הפה. יש חשיבות רבה לבחירה נכונה של הכתרים המתאימים ביותר – החומר שממנו הם עשויים, גודלם, צבעם, חוזקם ועוד צריך להתאים לאופן השימוש של השן ולמיקומה בפה. להחלטה זו תהיה השפעה רבה גם על מראה הפה וגם על רמת עמידותו של הכתר לאורך שנים.

לסיכום, השתלת שיניים היא אכן תהליך מורכב וארוך, אך לכל שלב בתהליך יש חלק חשוב בהצלחת הטיפול כולו. אמנם תידרשו לפגוש את רופא השיניים שלכם מעט יותר, אך התוצאה תהיה שווה את זה.

 

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן