שיקום הפה – מעטפת שלמה להצלחה

רבים מאתנו מכירים את הרגע הלא-נעים שבו רופא השיניים מבשר לנו על בעיה משמעותית בבריאות הפה או השיניים שלנו. טיפול שורש שהסתבך, דלקת שיניים חריפה שלא טופלה היטב, עששת חמורה, שחיקה טבעית ועוד ועוד – כל אלו עלולים לגרום לפגיעה בשיניים שלנו ולנזק שלעתים לא ניתן להשיב לאחור. החשש המיידי שלנו, כמטופלים, מאובדן שן ומפגיעה באיכות חיינו הוא מובן בהחלט, אך עולם שיקום הפה מציע לנו היום מגוון טיפולים ופתרונות שיכולים לתקן את המצב ולהחליף שיניים חסרות בתחליף אסתטי ויציב.

מעטפת שלמה

כאשר אתם עומדים בפני עקירת שיניים או אם כבר איבדתם שיניים מפיכם, זהו הזמן הנכון לפנות למומחה. מומחה לשיקום הפה הוא רופא שיניים שעבר התמחות בתחום שהוא מעין "התמחות על", כלומר הוא מכיר תחומים רבים ושונים בעולם רפואת השיניים והוא יודע לתכלל יחד את כלל הגורמים השותפים לתהליך, ליצירת תוכנית טיפולית מיטבית והוליסטית לכל מטופל.

לדוגמה, מטופל הסובל מדלקת חניכיים חריפה ונרחבת בפיו אינו יכול לעבור השתלת שיניים במצב זה. על מנת להכין את פיו בצורה הטובה ביותר להליך ההשתלה ולקליטת השתל, יש להכין למטופל תוכנית טיפול הכוללת סדרת מפגשים עם שיננית לצורך ביצוע ניקוי עמוק שיקל את הדלקת. לעומת זאת, מטופל הסובל מאובדן שיניים וכבר חלו בפיו תזוזות של השיניים הנותרות עשוי להזדקק לטיפול יישור שיניים על ידי אורתודנט על מנת לפנות מקום לשתלים ולכתרים. במקרים אלו וכל האחרים, מומחה שיקום הפה הוא זה שיתאם בין אנשי המקצוע השונים וידאג לבנות תוכנית טיפולית הלוקחת בחשבון את כל הגורמים ולוחות הזמנים.

פתרונות שיקום מתקדמים

מצב של אובדן שיניים בפה עשוי להיות מאוד לא-נעים. כאשר מדובר בשיניים אחוריות, פעולת הלעיסה עשויה להיפגע, ועמה גם ההנאה מאוכל בכלל. כאשר מדובר בשיניים קדמיות, הפגיעה היא גם בפעולת האכילה, אך גם בדיבור ובמראה החיצוני, המביאים לפגיעה בביטחון העצמי. עם זאת, פתרונות שיקום מתקדמים מאפשרים היום להחליף כמעט כל שן חסרה בתחליף ראוי, שייראה מצוין ויתפקד היטב לאורך שנים רבות. 

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

הפתרון הנכון ביותר לכל מטופל ייגזר מגורמים שונים ומגוונים, כך שחשוב לקבל ייעוץ אישי ומדויק המבוסס על היכרות מעמיקה עם מצב הפה ועם אורח חייו של המטופל. באופן זה ניתן להתאים לכל מטופל את הפתרון המיטבי.

למשל, הבחירה של שתלים דנטליים היא מאוד משמעותית – השתל צריך להתאים לפיו של המטופל כך שייקלט בו היטב, ואם מידותיו לא נכונות, הוא עשוי לאבד מיציבותו או לגרום לחוסר נוחות למטופל. בדומה לכך, יש סוגים שונים של כתרים וחשוב לבחור בכתר בחוזק הנכון, במידה הנכונה, בצבע הנכון ומהחומר הנכון, שיפיק תוצאות מיטביות, הן אסתטית והן תפקודית. בנוסף לכך, ישנם מצבים שבהם יהיה נכון יותר להתקין תותבות על שתלים וכך ליצור תחליף לשורה של שיניים חסרות באמצעות כמה שתלים המוחדרים במיקומים אסטרטגיים בלסת ומספקים עיגון חזק ויציב לתותבות.

לסיכום, שיקום הפה לאחר אובדן שיניים הוא בהחלט אפשרי, ומומלץ מאוד שתבדקו את האפשרויות העומדות בפניכם. פנייה למומחה לשיקום הפה היא צעד ראשון מצוין בדרך למציאת הפתרון המיטבי עבורכם, עם מעטפת מלאה ותכנון מוקפד של כל שלב בתהליך.

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן