שיקום הפה – המדע למען איכות החיים שלכם

המשפט "העולם שייך לצעירים" נראה כאמיתה ברורה בעולמנו, אך האמת היא שבכל גיל אנו יכולים ליהנות מהחיים, לצבור חוויות חדשות, ללמוד, להתפתח ולהשתנות. גם אנשים בני 50, 60 או 70 עדיין רוצים ויכולים לחיות את החיים במלואם, אך לצד זאת, בעבור רבים מהם השנים החולפות מביאות עמן גם כאבים גופניים, מחלות ונזקים שלעתים אף פוגעים באיכות חייהם ובמראה החיצוני שלהם. כל זאת נכון במיוחד לעולם בריאות הפה, שכן השיניים משמשות אותנו במשך שנים רבות והן סופגות לאורך השנים פגיעות מסוגים שונים, שעשויות בסופו של דבר לפגוע במראה הפה ובתפקודו התקין.

ואכן, ככל שאנו מתבגרים, אנו נחשפים ליותר ויותר שיחות על בעיות בשיניים, ואנו מגלים מושגים כמו שתלים דנטליים, השתלות שיניים, כתרים ועוד. יש כאלו הבוחרים שלא לפתור את בעיות השיניים שלהם או להסתדר עם המצב הקיים, אך האמת היא שאין כל סיבה לעשות זאת. עולם שיקום הפה מציע היום מגוון עצום של פתרונות המבוססים על ידע ומחקר מדעיים, כך שכמעט לכל בעיה יש פתרון. והמשמעות היא שניתן ליהנות מחיוך יפה ומתפקוד פה תקין בכל גיל.

המדע מאחורי שיקום הפה

שיקום הפה הוא תחום מומחיות בעולם רפואת השיניים הדורש שנות התמחות ארוכות והיכרות מעמיקה עם מגוון שיטות הטיפול והתחומים של עולם בריאות הפה והשיניים. מומחה לשיקום הפה למעשה מנהל מלמעלה את אנשי המקצוע השונים – שיננית, רופא שיניים, אורתודנט – ליצירת מעטפת טיפולית מלאה ומקיפה בעבור המטופל הסובל מבעיות בשיניים.

מטרת שיקום הפה היא להשיב לפיו של המטופל את המראה הבריא ואת התפקוד התקין, וזה נעשה באמצעות מגוון שיטות ועזרים רפואיים שהוכחו מחקרית כיעילים ומוצלחים לטיפול בבעיות שונות בשיניים, בחניכיים ובעצמות הלסת. על מנת להתאים לכל מטופל את הטיפול הנכון ביותר בעבורו, מומחה לשיקום הפה צריך להיות מעורה ומעודכן במחקרים העדכניים ולהכיר את החידושים בתחום, כך שהמטופל יקבל רק את הטוב ביותר בעבורו.

שיקום הפה באמצעות השתלות שיניים

עולם שיקום הפה מטפל במגוון גדול של בעיות רפואיות ואסתטיות – משיניים מוכתמות ועד השתלות שיניים, מיישור שיניים ועד התאמת תותבות – וכאשר התכנון והביצוע נכונים ואיכותיים, מתקבל חיוך מושלם.

אחד מהטיפולים השכיחים המבוצעים על ידי מומחי שיקום הפה הוא השתלת שיניים. כאשר השיניים הטבעיות נפגעות מסיבות שונות, כגון פגיעות טראומתיות, דלקות חניכיים הגורמות לאיבוד שן או סיבות אחרות, לא רק תפקוד הפה נפגע, אלא גם מראהו. כך, האדם עשוי לסבול לא רק מפגיעה באיכות הדיבור והלעיסה, אלא גם מפגיעה בביטחון העצמי. במקרים אלו, לעולם שיקום הפה יש פתרונות טובים ויעילים כמעט לכל מטופל. בין אם מדובר בהשתלת שיניים לסת עליונה או השתלת שיניים לסת תחתונה, בין אם מדובר בהשתלה של שיניים רבות או יחידות – מומחה שיקום הפה יבנה תכנית טיפול מקיפה ומותאמת אישית עד להגעה לתוצאה הרצויה, שהיא חיוך יפה ופה בריא. ההתקדמות המדעית אף מאפשרת היום בחלק מן המקרים לבצע השתלת שיניים ביום אחד ולקבל תוצאות מעולות בזמן קצר.

אחד מגורמי ההצלחה של הליך השתלת השיניים הוא יצירת התאמה נכונה של שתלים דנטליים לפה של המטופל. לרשות מומחי שיקום הפה עומד היום מגוון גדול של סוגי שתלים לשיניים ונדרשת מומחיות וניסיון על מנת להתאים לכל מטופל את השתל המתאים לו ביותר. השתל הוא למעשה אביזר רפואי המוחדר אל תוך עצם הלסת מצדו האחד ומספק בסיס להברגת תחליפי השן שייבחרו בעבור המטופל – כתרים מסוגים שונים כגון חרסינה וזירקוניה, תותבות על שתלים ועוד. בסופו של דבר, השתל נועד לשנים רבות וחשוב שהוא ייבחר היטב ויושתל היטב, והכי חשוב – יתאים בדיוק לאדם שלו הוא נועד.

ניתן לסכם ולומר כי עולם שיקום הפה מעניק היום מענה מוצלח למטופלים רבים ברחבי העולם, והפתרונות שהוא מציע רק הולכים ומשתפרים בכל יום. אז גם אם אתם כבר אינכם צעירים, אין זו סיבה לוותר על חיוך מושלם והנאה מאכילה – למומחה שיקום הפה יש פתרון גם בשבילכם.

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן