מחזירים את החיוך עם שתלים בשיניים

החיים מלמדים אותנו להתפשר ולקבל את הקיים. אנו מבינים שלא נוכל לשנות את הכול ושישנם חלומות שהם ככל הנראה מעבר להישג ידנו, ולרוב אנו משלימים עם המצב ומתרגלים אליו עם הזמן. ברבים מן המקרים זהו ככל הנראה הדבר הנכון לעשות, אך כאשר יש הזדמנות להביא לשיפור המצב או להגשמת החלום – אסור לנו להחמיץ אותה.

עולם רפואת השיניים הוא עולם שהולך ומתפתח ללא הפסקה. פתרונות חדשים לבריאות הפה ולאסתטיקה שלו, הליכים חדשניים, חומרים משודרגים ומחקרים פורצי דרך מאפשרים היום לרופאי השיניים להשיב לאנשים רבים את החיוך שאבד להם. אלו שחשים מבוכה כאשר הם מחייכים, אלו שחוששים להצטלם בחיוך רחב, אלו ששולחים יד לסוכך על פיהם כשהם מדברים בחברה – אסור להם לוותר על החלום ולהתרגל למצב הקיים, כי לרופאים יש היום שלל פתרונות בעבורם.

שיניים חסרות הן גורם מרכזי לפגיעה במראה האסתטי של הפה שלנו. כאשר חסרות לנו שיניים בפה, אם בשל פגיעה טראומטית חד פעמית ואם בשל נזק מצטבר שהביא להיחלשותה, החיוך שלנו נפגם וכך גם איכות החיים שלנו, בשל קושי בלעיסה או הפרעות בדיבור. שתלים בשיניים הם הפיתרון בעבור אנשים אלו, הסובלים ממחסור בשן אחת או יותר, וזהו פיתרון נגיש ויעיל ביותר.

תהליך השתלת שיניים

רבים מהאנשים שנמנעים מהשתלת שיניים חוששים מן התהליך המורכב והארוך. ובכן, אכן מדובר בתהליך לא קצר, אך חשוב להקפיד על כל שלביו ולבצעו ברצינות ובהתאמה אישית מלאה למצבו של המטופל. בסופו של התהליך יקבל המטופל את החיוך היפה שהוא חלם עליו, וככל הנראה הוא יעיד כי התוצאה מצדיקה את הדרך.

בתהליך השתלת שיניים מתחילים ראשית בהכנת המקום להשתלה – למשל, מטפלים בדלקות חניכיים אם יש כאלו ובמקרה הצורך בונים עצם באזור ההשתלה. כעת ניתן להחדיר את השתל הדנטלי לעצם ולהמתין כמה שבועות לקליטתו. בימים הראשונים לאחר ההשתלה עשויים להיות כאבים באזור ההשתלה, אך לרוב משככי כאבים רגילים יספיקו לטיפול בהם.

לאחר קליטת השתל בפה ובניית העצם סביבו כך שהוא יהיה יציב, ניתן להבריג אליו את הכתר שיחליף את השן החסרה בצורה אופטימלית וטבעית ככל הניתן. עד להתקנת הכתר הקבוע, יותקן כתר זמני, שגם הוא יותאם היטב למטופל כך שנוחות האכילה שלו ומראהו האסתטי לא ייפגעו במהלך פרק זמן זה.

היום שאחרי

תהליך ההחלמה מסדרת הטיפולים הזאת עשוי להשתנות מאדם לאדם. בימים הראשונים שלאחר ההשתלה תידרשו להימנע מצחצוח שיניים חזק וממאכלים קשים מדי. מכאן והלאה תצטרכו להקפיד על היגיינת הפה על מנת לשמר את הישגי הטיפול לאורך זמן ולשמור על השתלים הדנטליים שבפיכם.

הספרות המקצועית טוענת כי שתלים דנטליים צפויים להחזיק מעמד כ-15-10 שנים, וזאת משום שמתרחש אובדן עצם הדרגתי מסביב לשתלים. גם הכתרים עצמם עשויים להיפגם עם הזמן ולדרוש החלפה. טיפול קבוע אצל שיננית ומעקב קבוע של הרופא המטפל אחר מצב ספיגת העצם בפה יאריכו את חיי השתל ויקנו לכם שנים רבות נוספות של פה בריא וחיוך מושלם, כך שזה לגמרי בידיים שלכם.

אז נכון, לא את כל החלומות אפשר להגשים וחשוב להיות מציאותיים, אבל הביטחון והנוחות לפתוח את הפה ולחייך חיוך רחב שווים את המאמץ. שתלים בשיניים הם פיתרון מעולה בעבור אלו שסובלים ממחסור בשיניים – האם הם גם הפיתרון בשבילכם? אתם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ.

ליצירת קשר עם מומחה לשיקום הפה

    להתייעצות עם פרופ' אורמינר



     

     

    פרופ' זאב אורמינר

    מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

    אודות פרופ' זאב אורמינר

    פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

    ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

    גלילה לראש העמוד
    דילוג לתוכן