כתרי זירקוניה לשיניים קדמיות

עולם שיקום מראה הפה מתקדם כל הזמן. פיתוחים חדשים, טכנולוגיות חדשות, שיטות טיפול מתקדמות ומחקרים עדכניים מצעידים אותו קדימה ומאפשרים לרופאי השיניים להציע למטופליהם פתרונות טובים מאי פעם. המשמעות היא שהיום כמעט כל אדם הסובל מבעיות תפקוד בפה או מבעיות של נראות השיניים יכול לקבל מענה מותאם אישית שיחזיר לו את התפקוד ואת החיוך.

השיניים שלנו יכולות להינזק מגורמים רבים ושונים – החל מחבלות טראומטיות הגורמות לשבירת השן או לנפילתה, עבור בטיפולי שיניים לא מוצלחים ובדלקות חניכיים חריפות שהובילו לאובדן שן ועד לנזקי עישון והכתמה הפוגעים במראה הלבן של השן. כל אלו עשויים לפגוע ברמות כאלו ואחרות בתפקוד התקין של הפה, להפריע בעת האכילה או הדיבור ולהוביל לנזק רב יותר בעתיד. בנוסף לכך, כאשר השיניים הפגומות ממוקמות בחלקו הקדמי של הפה, זה שנחשף כאשר אנו מדברים או מחייכים, הפגיעה באיכות החיים עשויה להיות קשה עוד יותר ולהתבטא בהימנעות ממפגשים חברתיים, במבוכה ובבושה.

אילו כתרים מתאימים לשיניים קדמיות?

כאשר השיניים בקדמת הפה חסרות או פגומות, רופא השיניים יכול להציע למטופל שיטות שונות של התקנת כתרים בשיניים קדמיות שיחזירו להן את המראה הטבעי, הלבן והשלם. כאשר בוחרים את הכתרים לשיניים הקדמיות חשוב להתייחס קודם כל לתפקוד הנדרש מהן. השיניים הקדמיות הן אלו שחותכות את המזון, כך שעליהן להיות חזקות דיין. בנוסף, לשיניים הקדמיות יש תפקיד חשוב בפעולת הדיבור ועל כן יש לוודא כי ההתאמה של הכתרים לפה תהיה מיטבית, כך שהם לא יפגעו בדיבור השוטף של המטופל.

נקודה חשובה נוספת שכדאי לשקול בעת בחירת כתרים בשיניים קדמיות הוא המראה הסופי המתקבל מהן. חשוב כי גודל הכתר וצורתו ישתלבו היטב עם השיניים המקיפות אותו, כך שהמראה המתקבל יהיה טבעי ויפה. גם צבעו המדויק של הכתר משמעותי מאוד, שכן הוא צריך להתאים לצבען של השיניים הטבעיות בפה ולא לבלוט כשונה מהן.

כתרי זירקוניה

אחת מהאפשרויות המוצלחות העומדות בפני רופא השיניים והמטופל בבואם לקבל החלטה היא שימוש בכתרי זירוקניה. כתר זירקוניה עשוי ממתכת לבנה הנקראת זירקוניה, והוא נחשב חזק ועמיד. צבעה הלבן של הזירקוניה מאפשר לה להיטמע באופן יחסי בסביבת השיניים הטבעיות, וזאת ללא תופעת הלוואי הידועה מכתרי החרסינה מהדור הישן, שבהם עם הזמן מופיעה מעין הילה אפורה באזור החיבור של השן עם החניכיים. הזירקוניה עצמה שומרת על צבעה הלבן לאורך שנים ואינה מוכתמת בקלות.

את כתרי הזירוקניה יוצרים בתהליך של חריטה תלת ממדית בהתאמה מדויקת לפיו של המטופל. תהליך זה מאפשר להגיע לרמת דיוק גבוהה במיוחד, כך שהכתר ייראה כשן טבעית בגודלו, בצורתו וגם בצבעו.

לסיכום, כתרי זירוקניה הם פיתרון טוב בעבור תיקון והסתרת פגמים בשיניים קדמיות. על מנת לוודא כי הכתר שאתם בוחרים הוא המתאים לכם ביותר וזה שישרת אתכם היטב לאורך זמן רב, רצוי להתייעץ עם מומחה לשיקום הפה שלו ניסיון רב בטיפולים כאלו. ואם תעשו זאת נכון, התוצאות ללא ספק יגרמו לכם לחייך חיוך גדול וגאה במיוחד.    

ליצירת קשר עם מומחה לשיקום הפה

    להתייעצות עם פרופ' אורמינר



     

    פרופ' זאב אורמינר

    מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

    אודות פרופ' זאב אורמינר

    פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

    ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

    גלילה לראש העמוד
    דילוג לתוכן