כתרים לשיניים – התאמה מושלמת לחיוך מושלם

בשלב מסוים בחיינו, כמעט כל אחד מאתנו יזדקק לפתרון רפואי לכיסוי שן פגועה או להחלפת שן חסרה בפינו. השימוש היומיומי שאנו עושים בשינינו לצורך אכילה פוגע בהן וגם אם אנו שומרים היטב על בריאות הפה, השיניים שלנו עלולות להיפגע לעתים. הסיבות לכך יכולות להיות שונות ומגוונות – החל מנפילה כואבת שפוגעת בשלמות השיניים הקדמיות ועד עששת חמורה הפוגעת בחוזקה של שן אחורית – אך התשובה לרוב המצבים הללו תהיה זהה, והיא התקנת כתרים לשיניים הפגועות או החסרות.

לאחר שרופא השיניים שלכם החליט כי התקנת כתר היא הפתרון הטוב ביותר למצבכם, מגיע השלב שבו עליכם לבחור ביחד את הכתר הנכון ביותר מבין מגוון סוגי כתרים לשיניים המוצעים היום בעולם שיקום הפה. הבחירה בכתר הנכון, זה שיתאים היטב לפה של המטופל ולאורח חייו, לשן שהוא אמור לכסות או להחליף ולשיניים הטבעיות שיקיפו אותו, היא החלטה חשובה שעשויה להשפיע על מידת שביעות הרצון שלכם לאורך שנים.

התאמת הכתר למיקום השיניים בפה

השאלה הראשונה בנוגע לבחירת הכתר המתאים היא היכן ימוקם הכתר? יש הבדלים רבים בין כתר לשיניים קדמיות וכתר לשיניים אחוריות, הן בשימושיהם השונים והן ברמת הנראות שלהם, וחשוב להתייחס לכך לפני הכול.

השיניים האחוריות בפינו הן באופן טבעי פחות חשופות. הן אינן נראות כמעט כאשר אנו מחייכים או מדברים, ולכן הגוון המדויק שלהן או המראה הכללי שלהן פחות משמעותי בבחירת הכתר המתאים לאזור זה בפה. מצד שני, השיניים האחוריות הן אלו שסופגות לחצים יומיומיים משמעותיים כתוצאה מפעולת הלעיסה שאותה הן מבצעות, ועל כן כתר לשיניים אחוריות חייב להיות חזק, יציב ועמיד ללחצים.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

השיניים הקדמיות בפינו משמשות אף הן בפעולת האכילה, אך הלחצים המופעלים עליהן שונים מאלו שסופגות השיניים האחוריות. השיניים הקדמיות משמשות אותנו לא מעט ביומיום לצורך הפקת הדיבור, ואם הכתר אינו מתאים היטב בגודלו ובצורתו, הוא עשוי לפגוע בתפקוד חשוב זה. בנוסף, השיניים הקדמיות הן אלו שמתגלות בכל פעם שאנו פותחים את פינו, כך שחשוב מאוד שהנראות של הכתרים שעליהן תהיה מושלמת – בצבע התואם לשיניים הטבעיות בפה וללא חשיפה של מתכות.

כתר זירקוניה או חרסינה

כמענה להבדלים הללו בין האזורים השונים בפינו, כדאי לבחור בכתר מתאים ביותר, ושני סוגי הכתרים הנפוצים ביותר הם כתר חרסינה וכתר זירקוניה. שני סוגי הכתרים הללו ידועים בחוזקם הרב ועמידותם לאורך זמן, אך בעוד כתר זירקוניה עשוי רק ממתכת זירקוניה לבנה, כתר חרסינה משלב מתכת עם חרסינה ולעתים עלולות להתגלות בשוליו הילות אפורות כתוצאה מחשיפת המתכת, מה שפוגע בנראות שלו. מצד שני, הזירוקניה הלבנה לרוב אינה משתלבת בטבעיות עם הגוון הטבעי של השיניים בפיו של המטופל, כך שהיא עשויה להתאים יותר לחלקו האחורי והחשוף פחות של הפה. שילוב של זירקוניה עם חרסינה הוא פתרון חדש שמשלב את היתרונות של שני סוגי הכתרים, ללא החסרונות.

אז בין אם אתם עומדים בפני הליך של החלפת שן חסרה בכתר, הדבקת כתר קבוע או שיפור מראה השן באמצעות כתר אסתטי – חשוב שתקדישו כמה דקות למחשבה על הכתר המתאים ביותר. הרופא שלכם יכול להסביר לכם על התכונות של כל כתר, על העלויות שלו, על מידת התאמתו לצרכים שלכם וכו' – אז למה שלא תשאלו אותו את כל השאלות שיש לכם?

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן