כתרים בשיניים – שיפור אסתטי ותפקודי בהליך אחד

כאשר אנחנו מחייכים, אנחנו מאירים את פנינו לעולם – והוא מאיר לנו את פניו בחזרה. החיוך שלנו הוא נכס חשוב בעבורנו והוא מעניק לנו ביטחון ותחושה חיובית, אך כאשר יש לנו בעיות דנטליות הפוגעות במראה השיניים שלנו, התמונה משתנה והחיוך שלנו הופך למקור למבוכה והסתרה. היד שמכסה על חצי מהפה בזמן הדיבור, הצחוק שנבלע מהר מדי כי לא נעים לחשוף את השיניים, השפתיים הקמוצות בתמונה המשפחתית שחוששות לחשוף את החיוך – כל אלו גורמים לנו לחוסר נוחות רבה. וכאשר מצטרפים לכך גם כאבים בשיניים וקשיים באכילה ובדיבור, כבר באמת קשה לנו לחייך כמו פעם.

כתר – הכיסוי המושלם למגוון מצבים

כתרים הם פיתרון רפואי מצוין למגוון מצבים דנטליים. כתר בשן הוא למעשה אביזר רפואי שנראה כמו כיפה בצורת שן, והוא נועד לכסות שן פגומה, כך שהיא תתפקד טוב יותר ותיראה טוב יותר. הכתר נוצר בהתאמה מדויקת לשן שאותה הוא אמור לכסות וכן למצב הסופי שאליו רוצים להגיע.

השימוש בכתרים נפוץ בעיקר לחיזוק ותמיכה בשיניים שבורות או סדוקות או בכאלו שעברו טיפול שיניים משמעותי (כמו טיפול שורש) שהותיר אותן פגומות וחלשות; לכיסוי אסתטי של שיניים עם כתמים או שינויי צבע או למצבים של עיוות בצורת השן או בכיוונה; ולהחלפת שיניים חסרות, בהתקנה על גבי שתל דנטלי. כך, הכתר משמש גם לשיפור המראה של השן, שיכולה לשוב להיות לבנה ותקינה, וגם לשיפור התפקוד שלה, שכעת יאפשר אכילה ודיבור נוחים וללא כאבים.

תהליך התקנת הכתר

התקנת כתר נערכת בכמה שלבים. ראשית, יש להעריך את מצב הפה, לערוך בדיקות וצילומים ולנתח לעומק את התוצאות. בחלק מן המקרים, תידרש פעולת הכנה לקראת ביצוע הכתרים, כמו טיפול שיננית עמוק או יישור שיניים מקצועי, וזאת על פי הנחיית המומחה לשיקום הפה המטפל בכם.

בשלב הבא, ייקח הרופא המטפל דגימה של השן המטופלת ויעביר אותה למעבדה המייצרת את הכתר, ועד שהכתר יהיה מוכן, יותקן בפיו של המטופל כתר זמני שיוסר בהמשך. עם הגעת הכתר הקבוע והמותאם אישית, ייקרא המטופל למרפאה, ולאחר שיוף קל של שטח השן לשיפור ההדבקה, יותקן הכתר הקבוע, והמטופל יכול להמשיך בשגרת יומו וליהנות מחיוך נפלא ומתפקוד מלא.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

סוגי כתרים לשיניים

כאשר אנחנו מדברים על סוגי כתרים לשיניים, אנו מדברים בעיקר על שני סוגים עיקריים: כתר חרסינה וכתר זירקוניה. חשוב לציין לפני הכול ששני סוגי הכתרים הם מצוינים ואיכותיים, חזקים ועמידים, וכל אחד מהם הוא בחירה טובה, בתנאי שמתייחסים היטב למיקומו של הכתר בפה וללחצים שצפויים להיות מופעלים עליו בלעיסה.

כתר חרסינה הוא הכתר הנפוץ ביותר, והוא עשוי ממתכת המצופה בחרסינה לבנה. הוא נחשב לחזק ועמיד, ויתרון חשוב שלו הוא באפשרות להתאים את גוון החרסינה לגוון של השיניים האחרות בפה של המטופל, ליצירת מראה טבעי ככל הניתן. חיסרונו של כתר החרסינה הוא שלעתים, עם הזמן, מופיעה מעין הילה אפרפרה בחיבור של הכתר והחניכיים ופוגמת במראה של השן.

כתר זירקוניה עשוי ממתכת הזירקוניום שהיא בעצמה לבנה, כך שהיא זו שנראית על גבי השן, ואין עליה ציפויים. מצד אחד, זה מאפשר יצירת מראה אחיד יותר שנשאר לאורך זמן (ללא ההילה האפרפרה), אך מצד שני, קשה יותר להתאים את גוון הכתר לגוון הטבעי של השיניים, שהוא בדרך כלל פחות בוהק. גם כתר זה הוא חזק ועמיד, והוא אינו גורם לרגישויות, ועל כן הוא פופולרי מאוד היום.

אם כן, כתרים הם פיתרון מצוין למגוון בעיות דנטליות והם יכולים ליצור הבדל משמעותי במראה הפה וברמת התפקוד שלו. זכרו כי הכתרים שלכם דורשים מעקב שוטף והיגיינה טובה, וכך הם ישמשו אתכם היטב עוד שנים רבות. אז אם נמאס לכם להסתיר את החיוך או לסבול מכאבים – חבל לחכות! התייעצו עוד היום עם מומחה לשיקום הפה.  

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן