ציפוי שיניים

מהו ציפוי שיניים למי הוא מיועד?

ציפוי שיניים מיועד לשני דברים עיקריים: שינוי צבע ושינוי צורה.

לעיתים לשיניים יש צבע כהה, שינויי צבע שבתוך השן כגון, פסים כהים או לבנים. הפגמים האלו לפעמים עמידים להלבנה. והתוצאה המתקבלת ללא ציפוי השן לא עומדת בדרישות המטופל.

לשיניים יש גם צורה ייחודית, הן לרוב אובליות אבל רואים גם שיניים בצורה משולשת או מרובעת.  המבנה המשולש או המרובע פחות אסתטי ובחלק מהמקרים יש גם מרווחים בין השיניים.

בחלק מהמקרים השיניים לא באותו אורך או רוחב. לא כל השיניים בוקעות ונראות אותו דבר. השיניים החותכות הצדדיות מציגות לעיתים קרובות שינויים אנטומיים ופוגעות באסתטיקה .

במקרים אלו אפשר לצפות את השיניים בחומרים שונים כדי להסוות ולתקן את הפגם.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

מה ההבדל בין ציפוי שיניים לכתר?

כאשר מכינים שן לכתר הרופא מסיר יותר חומר שן כדי לפנות מקום לחרסינה. בציפוי שיניים הרופא מסיר שיכבה דקה ביותר של החלק החיצוני של השן בעזרת מיכשור מיוחד והפגיעה בשן קטנה יותר.

מדוע חשוב להיבדק לפני ההחלטה על ציפוי שן?

הפגישה אצל הרופא המומחה לשיקום הפה חשובה ביותר . הוא בודק את מצב השיניים הסמוכות  לשן המדוברת.  הצורה שבה השיניים נסגרות ונעות אחת כנגד השנייה חשובה ביותר. יש מקרים שבהם אי אפשר לבצע ציפוי. לדוגמה, אם השיניים נסגרות קצה לקצה או כאשר המטופל שוחק שיניים.. צריך לזכור שהציפוי מודבק לשן בעזרת דבק מיוחד ואין הכנה מיוחדת שעוזרת לו להיצמד לשן. כוחות סגירה חזקים יכולים לגרום לשבר או התנתקות הציפוי.

צורת החיוך של המטופל והצורה בה הוא חושף את השיניים גם משפיעות על ההחלטה אם הציפוי הוא הפתרון הנכון.

במקרים רבים קו החניכיים-הצורה בה השן בוקעת מהחניכיים – משפיע על האפשרויות האסתטיות. אם קו החניכיים לא אחיד הציפוי יכול להבליט את הפגם ולא לכסות אותו.

כאן בא יתרונו המובהק של המומחה לשיקום הפה שהנו בעל ראייה הוליסטית של כלל התהליכים המתקיימים בחלל הפה והשיניים.

האם יש חומרים שונים לציפוי שיניים?

כן. אפשר לצפות שיניים בחרסינה מסוגים שונים וגם בחומר מרוכב. כל חומר יכול לתת שינוי אחר בצורה ובצבע.

על הרופא להיות בקיא בחומרים השונים ושיטות ההכנה השונות שמושפעות מהחומר.

מהו תהליך ציפוי שיניים?

לאחר הבדיקה, פרופ' אורמינר מכין את השן, בהליך קצר משייף שכבה דקיקה  של השן ולוקח מידות, שולח את המידה למעבדה שמייצרת את ציפוי השיניים לפי ההוראות המדויקות שלו.

לאחר מספר ימים, עם הגעת הציפוי מהמעבדה, המטופל מוזמן לפגישת התאמה , והציפוי מודבק לשן. ההליך עצמו פשוט, מהיר וללא כאבים.

הערה: לאחר הטיפול, המטופל עשוי לחוש רגישות קלה בשן אשר חולפת לאחר מספר ימים.

מהן היתרונות של שיטת ציפוי שיניים?

היתרון הגדול בשיטה הזו: בקבלת מראה טבעי ביותר, אסתטי ועמיד לאורך זמן. התוצאה האסתטית – אין את הקו השחור בחיבור שבין הכתר לחניכיים שנראה לפעמים בכתר רגיל.

הפגיעה בשן הטבעית היא מינימלית לעומת השיוף שמתבצע בהכנה לכתר.

המהירות בהשגת התוצאה הסופית שנובע ממינימום של פגישות.

האם כל אדם יכול לבצע ציפוי שיניים?

לא, אם בשיניים הקדמיות יש סתימות ישנות או אם הוא שוחק שיניים אז הציפויים לא יחזיקו מעמד.

כמה זמן מחזיק ציפוי שיניים?

לפי הספרות המקצועית הסיכון הגדול של ציפוי שן הוא התנתקות הדבק ונפילת השחזור. זה קורה לעיתים תוך כדי החמש שנים הראשונות. צריך לזכור שציפוי השן מוחזק רק על ידי דבק וזהו חיסרון משמעותי.

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן